Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 april 2026 kl. 20:00:56Internet återvände vid 7 tiden så nu är det inga problem :D
Då så.😌

Mathilda Gustafsson

Hann inte äta bulle med bulle idag!

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 april 2026 kl. 22:11:34Hann inte äta bulle med bulle idag!
Dubbelbulle? Jag föredrar dammsugare

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 10 april 2026 kl. 23:33:03Dubbelbulle? Jag föredrar dammsugare
Bulle med bulle är en chokladboll i en bulle vad ni andra kallar fralla alltså

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 april 2026 kl. 23:36:39Bulle med bulle är en chokladboll i en bulle vad ni andra kallar fralla alltså
En chokladboll i en fralla låter ju bisarrt och allt annat än gott...? Var för sig kan båda två vara gott, men det känns inte som att det passar med en chokladboll i franskbröd...? ???

En chokladboll i en kanelbulle hade nog i så fall passat bättre, då det i alla fall är sötsaker båda två...

Rufus

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 april 2026 kl. 01:42:22En chokladboll i en fralla låter ju bisarrt och allt annat än gott...? Var för sig kan båda två vara gott, men det känns inte som att det passar med en chokladboll i franskbröd...? ???

En chokladboll i en kanelbulle hade nog i så fall passat bättre, då det i alla fall är sötsaker båda två...
Det är tydligen en skånsk specialitet med gamla anor. Det var ett reportage om detta på TV4:s Efter fem igår.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 april 2026 kl. 01:42:22En chokladboll i en fralla låter ju bisarrt och allt annat än gott...? Var för sig kan båda två vara gott, men det känns inte som att det passar med en chokladboll i franskbröd...? ???

Som Brasse när han bakar sockerkaka med korv i, saker blir inte goda i en stor blanding

MOA

Avsnitt med turkiska dubbningen av Adventures Of Super Mario Bros 3 ligger gömd bakom betalvägg, vilket bullshit!

gstone

Vi hör förlorat slaget om fysiska media
I alla fall vad det gäller Disney  :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Fast jag börjat älska Mario Kart 64 finns det gånger när mina nerver irriteras av det....

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 15 april 2026 kl. 12:51:43Vi hör förlorat slaget om fysiska media
I alla fall vad det gäller Disney  :'(
Sony har hand om produktion och distribution av Disneys filmer på fysisk media numera i och med en deal de gjorde 2024.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 38

Racnar

Det gör väl inget? De har ju omformat och bytt namn flera gånger allt från Walt Disney Home Video till Buena Vista Home Entertainment och Walt Disney Studios Home Entertainment.

MOA

Måste verkligen klaga.
Klarade av Special Cup i Super Mario Kart & vann guld men det fanns en bana jag inte lyckades vinna på: Donut Plains 3
Bara så svårt att ta sig till ledningen & blev seriöst tvungen att starta om banan 5 gånger innan jag kom i mål som trea. Spelet är så svårt & så oförlåtligt, CPU spelarna är riktiga fuskgubbar & gör man ett enda misstag går allt åt pipan. Riktigt skitspel även om det går bra när man vinner

gstone

Great a Thunberg har blivit radikaliserad :(  

gstone

Greta Thunberg har blivit väldigt farligt och oroväckande radikaliserad

Låt mig förklara 

Allt eftersom hon blivit äldre gick hon från att förespråka klimatåtgärder till att (förskräckligt nog) identifiera de påstådda systemiska krafter som hon tror arbetar mot klimatåtgärder - dvs. rika människor, kapitalism, kolonialism, etc.

PGA detta är Greta nu en farlig extremist 

Detta är väldigt skrämmande men tvyväf är det väldigt att bli hjärntvättad till en farlig extremist när man väl börjar ge sig in på politisk aktvism 

Mycket i världen börjar med goda avsikter , men det är väldigt vanligt för vägen med  goda avsikter att till slut ledda till helvetet 

Dom senaste åren har Greta väldigt radikal