Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Toy Story 5

Startat av Marcusen, 9 februari 2023 kl. 19:58:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Mclovin skrivet Igår kl. 11:13:54Såg imorse.
Vist car Niklas Thorsell rymdisarna i föra filmen ? 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 12:30:22Lite förvånad att Robert Gustafsson inte är tillbaka. Det lät väldigt mycket som han i smygtitten på Disney+ tyckte jag.
Fel på credits ?

gstone

Vi är egentligen Niklas Torsell ?

Alltså han som spelade rydmisarna i denna föra filmen och antagligen även denna film med

Daniel Hofverberg

@Mclovin: Tack så mycket. Fanns det inga dubbade sånger med utsatta sångcredits?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 22:23:46@Mclovin: Tack så mycket. Fanns det inga dubbade sånger med utsatta sångcredits?
jag undrar det med Mikael Roupé borde väl ände sjungit sin gamla dänga igen ;)?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 22:28:29jag undrar det med Mikael Roupé borde väl ände sjungit sin gamla dänga igen ;)?
Precis, och om inte annat så bör de ju åtminstone ha återanvänt inspelningen av "Jag är din bäste vän" från tidigare filmer. Enligt Disneys praxis (och förmodligen även kollektivavtalet) brukar ju sådana sånger crediteras även om ingen inspelning skett till den aktuella filmen.

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 22:30:34Precis, och om inte annat så bör de ju åtminstone ha återanvänt inspelningen av "Jag är din bäste vän" från tidigare filmer. Enligt Disneys praxis (och förmodligen även kollektivavtalet) brukar ju sådana sånger crediteras även om ingen inspelning skett till den aktuella filmen.
Det verkar vara lite olika på internet var man tittar om det faktiskt finns någon ny sång av Randy Newman eller inte. Om det inte finns det så är det väl bara inspelningen av Jag är din bäste vän från Toy Story 4 som återanvänts och då finns det ju redan credits för den.

gstone

Ve inte vem som Spears smulan på engelska eller svenska 

Men jag kan svära at jag hört honom tala i några klip från filmen eller trailers 

Så någon måste ju spela honom ?

Hoppas vi kan gå till botten med det 

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet Igår kl. 22:48:39Det verkar vara lite olika på internet var man tittar om det faktiskt finns någon ny sång av Randy Newman eller inte. Om det inte finns det så är det väl bara inspelningen av Jag är din bäste vän från Toy Story 4 som återanvänts och då finns det ju redan credits för den.
Men oavsett hur det förhåller sig med den saken, så bör det ju finnas minst en skärmbild med sångcredits under eller efter sluttexterna, som inte har lagts upp i den här tråden.

Vore också intressant att veta om dubbcredits visas i början eller mitten av eftertexterna, eller enbart efter alla sluttexter? Disney har ju gjort lite olika med den saken, även om de på senare år allt oftare har börjat göra det enkelt för sig och lista dubbcredits först efter alla sluttexter...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:29:23Men oavsett hur det förhåller sig med den saken, så bör det ju finnas minst en skärmbild med sångcredits under eller efter sluttexterna, som inte har lagts upp i den här tråden.

Vore också intressant att veta om dubbcredits visas i början eller mitten av eftertexterna, eller enbart efter alla sluttexter? Disney har ju gjort lite olika med den saken, även om de på senare år allt oftare har börjat göra det enkelt för sig och lista dubbcredits först efter alla sluttexter...
Jag kan berätta imorgon 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:29:23Men oavsett hur det förhåller sig med den saken, så bör det ju finnas minst en skärmbild med sångcredits under eller efter sluttexterna, som inte har lagts upp i den här tråden.

Om vi vill kan jag fota imorgon ?

i fall denna person missat något 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 01:24:50Om vi vill kan jag fota imorgon ?

i fall denna person missat något
Absolut, gör gärna det. :)