Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

SVT-rariteter

Startat av Monsieur Hulot, 28 juni 2025 kl. 19:47:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 11:04:29Hur kan det bli så egentligen? Fler program som blivit styvmoderligt behandlade, finns säkert fler än vad man tror
Ja, de blir verkligen bara fler och fler!

Tintin

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 20:56:02Jag håller verkligen med! Risken är stor att de skulle bli omänskligt dyra på Tradera. Hoppas innerligt att resten av kalendrarna som försvunnit från marknaden kommer tillbaka🙏🏻
Jag såg idag när jag kollade Majeng Medias egen webbshop att de har en avdelning som heter "SVT På begäran". Det låter som ju lite som att man kan önska sig vad som helst (men verkar främst handla om återutgivning av utgångna DVD:er).

https://shop.majengmedia.se/sv/svt-pa-begaran.html

Monsieur Hulot

Citat från: Tintin skrivet Idag kl. 16:16:32Jag såg idag när jag kollade Majeng Medias egen webbshop att de har en avdelning som heter "SVT På begäran". Det låter som ju lite som att man kan önska sig vad som helst (men verkar främst handla om återutgivning av utgångna DVD:er).

https://shop.majengmedia.se/sv/svt-pa-begaran.html
Hasse & Tage-boxen och Polisen i Strömstad (1982-1996) vet jag är nytryck, men vilka serier ges ut för första gången?

Hur som helst är det väldigt kul att många av serier som tidigare varit försvunna från DVD-marknaden nu kommer tillbaka! :)

Av de kalendrar som försvunnit från marknaden skulle jag vilja se Mumindalen (1973) igen. Förvisso har jag ju den på DVD, men den börjar bli ganska repig.

Finns det någon av de kalendrarna vi nämnt som du skulle vilja se i nyutgåva?

Tintin

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Idag kl. 17:18:58Hasse & Tage-boxen och Polisen i Strömstad (1982-1996) vet jag är nytryck, men vilka serier ges ut för första gången?
Vad jag kan se nyare TV-serier. Men Majeng Media har också gett ut två boxar med Angne & Svullo där åtminstone materialet på andra boxen (som kom ut förra veckan) endast innehåller sånt som inte är visat i TV.

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Idag kl. 17:18:58Finns det någon av de kalendrarna vi nämnt som du skulle vilja se i nyutgåva?
Både Julpussar och stjärnsmällar (1986) och Liv i luckan med julkalendern (1988) ligger mig varmt om hjärtat (om man tänker på barndomens jular). Fick boken Kom ska du få höra! i julklapp 1988.

Rufus

Citat från: Tintin skrivet Igår kl. 00:15:29Apropå Razzel (som efterfrågats tidigare) så finns en längre video på 1,24 på YouTube nu. Saknas ca 30 minuter (om jag har räknat rätt).

https://www.youtube.com/watch?v=opUIKRHdwPM
Jo, jag såg den för några månader sen. Men det är väldligt mycket mer än 30 minuter bortklippt. Jag tycker att det saknas för mycket för att bli den riktiga Razzel-känslan. Och inslag som Svatre Orm och Snobbar som jobbar är inte ens presenterade. Om man bara har själva påannonseringen och de första sekunderna, så kan man själv klistra in dessa från andra källor. Men här ser man inte ens var någonstans de kommer in.

Rufus

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2026 kl. 20:38:27Jul igen med Julofsson kommer ta lite tid att klippa ut, men kommer absolut framöver - jag kan inte säga exakt när än dock.
Ser fram emot detta! Har du någon länk eller länkar till sådant som du har lagt upp hittills?

Och är även Razzel, Nöjesmaskinen och Disneytajm på gång?