Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

SVT-rariteter

Startat av Monsieur Hulot, 28 juni 2025 kl. 19:47:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 24 augusti 2026 kl. 19:01:53Så därför svarade dom nej & ja, låter som ett program som skulle dö ut på 2010-Talet
Visste inte ens att Monica hade barn
Monica hade en dotter hon fick i unga år. Den dottern fick sedan barn och det är de som är med i Här är ditt kylskåp. Om de gjorde något mer offentligt framträdande vet inte jag.

På tal om detta program tror faktiskt att jag ska göra den där förrättssmörgåsen i helgen ;D

Monsieur Hulot

Mycket synd att Här är ditt kylskåp nu flyttat över till Kanal 5, som enligt mig nästan bara sänder gräsliga program! :-\

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 24 augusti 2026 kl. 20:06:27Mycket synd att Här är ditt kylskåp nu flyttat över till Kanal 5, som enligt mig nästan bara sänder gräsliga program! :-\
Inte rätt ämne men gissar jag rätt när jag säger att Monsieur ogillar program som Gift Vid Första Ögonkastet & Hotell Romantik? Om båda sänds på Kanal 5 fattar jag varför

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 24 augusti 2026 kl. 20:32:44Inte rätt ämne men gissar jag rätt när jag säger att Monsieur ogillar program som Gift Vid Första Ögonkastet & Hotell Romantik? Om båda sänds på Kanal 5 fattar jag varför
Kollat igenom och ingenting för mig!

Tintin

Tips:

I senaste numret av Icakuriren finns en artikel om Fablernas värld. Tyvärr inget om hur själva dubbningen gjordes, men det har Bert-Åke Varg och Lars Edström berättat om på flera av träffarna som Generation T anordnat.

Vid 27:07

https://www.youtube.com/watch?v=A-7taXWHF7c

Monsieur Hulot

Citat från: Tintin skrivet Igår kl. 16:02:57Tips:

I senaste numret av Icakuriren finns en artikel om Fablernas värld. Tyvärr inget om hur själva dubbningen gjordes, men det har Bert-Åke Varg och Lars Edström berättat om på flera av träffarna som Generation T anordnat.

Vid 27:07

https://www.youtube.com/watch?v=A-7taXWHF7c
Det var en kul historia! :D De skrev alltså ett eget manus till berättelserna till den grad att det nästan blev deras eget verk! Säkert Olle Adolphson som också kom på namnet Pentti Varg ;)

Oscar Isaksson

Jag har länge funderat på om TV-serien Fablernas värld verkligen helt ska gå under benämningen dubbning. Långfilmen råder det ingen tvekan om att den är en dubbning.

Benkt

Citat från: Oscar Isaksson skrivet Igår kl. 17:27:47Jag har länge funderat på om TV-serien Fablernas värld verkligen helt ska gå under benämningen dubbning. Långfilmen råder det ingen tvekan om att den är en dubbning.
Fablernas Värld är inte dubbad till svenska, det är en svensk produktion. Man ser svenska skyltar i bild ibland dessutom. Det är inte en dubbning av det holländska originalet.

MOA

Citat från: Benkt skrivet Igår kl. 17:42:18Fablernas Värld är inte dubbad till svenska, det är en svensk produktion. Man ser svenska skyltar i bild ibland dessutom. Det är inte en dubbning av det holländska originalet.

Ikoniskt

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 20:30:55Ikoniskt
Håller med!

Att holländarna fick anpassa sig till det svenska ljudspåret ;D