Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Hade heller inge problem med Flim Flam

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 november 2020 kl. 15:10:08
Flam Flam var bra i serien, skulle ha varit intressant att lägga honom med gruppen och vara med i Scooby doo gänget.
Istället för Scrappy?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 november 2020 kl. 15:10:08
Flam Flam var bra i serien, skulle ha varit intressant att lägga honom med gruppen och vara med i Scooby doo gänget.
Han är ju med som vuxen i i Scooby Doo och det 13 spökets förbannelse

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 november 2020 kl. 18:59:33
Den filmen är inte med i Scooby doo universum, vägrar att se dom nya filmerna som uppföljare till dom tidigare filmerna och serierna.
lösligt >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  7 november 2020 kl. 19:06:25
Vad menar du?

Att inte se nyare filmer och låsas att nyare Scooby Doo produktioner inte finns.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 december 2020 kl. 20:09:19
När det gäller Scooby doo serier så är frågan om dom kommer släppa dom äldre serierna på dvd? Hittills så har norden inte fåt så mycket tillgång utan bara mystery incorporated, whats new Scooby doo och a pup named Scooby doo. Bara i Sverige. Dom utländska dvd utgåvor med svensk tal räknas inte tekniskt.
Glöm inte Scooby Doo where are you som släpptes på DVD här i Sverige 2005.

moviefan

Tyvärr så har inte show släppts med svenska dubben.  ???

moviefan

Vore kul om Show och Where are you kunde visas på Boomerang eller Cartoon Network med svenska dubbningen.   :)

Adam Larsson

Citat från: moviefan skrivet 28 december 2020 kl. 09:52:16
Vore kul om Show och Where are you kunde visas på Boomerang eller Cartoon Network med svenska dubbningen.   :)
Where are you finns på DVD och Scooby Doo Show finns på HBO Nordic.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 december 2020 kl. 21:14:07
Ja, den och dom andra emellan, ut av alla serier så har bara Scooby doo och de 13 gastarna blivit utgivna i polen med svensk ljudspår.
Könstigt...varför i Polen av alla länder?

Samlaren

Citat från: MOA skrivet 28 december 2020 kl. 14:35:46

Warner är Warner de släpte en säsong av Flinta i Ungern  med swedub så de gör lite som gubben i lådan dyker upp med sina serier med dubbning i länder är man minst anar det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 januari 2021 kl. 04:21:59
Hej Daniel har du lyckats ta tag på Scooby-Doo and Scrappy-Doo (1979) (1979) mediadubb versionen?
Av 1979 års Scooby och Scrappy-Doo finns bara en TV-dubbning, som Mediadubb International gjorde för TV3 (runt 1996 - 1997) men som senare också använts på Cartoon Network, Boomerang, TV4 och TV4 Komedi (och i fallet med ett avsnitt även DVD).

Jag har alla 16 avsnitt med Mediadubb Internationals svenska dubbning, och jag har också de 6 avsnitt som SF/Transfer släppte på VHS (dubbad av Öra & Öga med Stellan Skarsgård som Scooby-Doo) samt de 4 avsnitt som Kanal 10/Pickwick släppt på VHS. Plus den svenska omdubb som gjorts direkt för diverse samlings-DVD:er av tre av avsnitten, av okänd anledning (medan ytterligare ett avsnitt släppts på DVD, men fått behålla TV3s dubbning). Fler svenska dubbningar än så finns inte, såvitt jag vet. :)

Det enda jag saknar för närvarande är två avsnitt på danska samt tre avsnitt på norska, som Boomerang tyvärr hoppat över alla gånger jag kollat (Shiver and Shake, That Demon's a Snake och The Sorcerer's a Menace på norska och danska samt Rocky Mountain Yiii! även på norska). :(

Citat från: MOA skrivet 28 december 2020 kl. 14:35:46
Det beror förstås på vilka länder som Warner Bros. har valt att ha gemensamma utgåvor för, i och med att Scooby-Doo och de 13 gastarna och The New Scooby-Doo Movies har (bland annat) polskt och svenskt ljudspår. Sen måste förstås avsikten ha varit att samma DVD-utgåvor skulle ha släppts i Sverige också, men av någon anledning blev det tydligen inte av medan utgåvorna i Polen däremot kom ut.

Disney har ju på senare år konsekvent använt sig av gemensamma utgåvor för Sverige/Finland/Island samt Norge/Danmark på DVD samt Sverige/Norge/Danmark/Finland/Island för Blu-Ray. Men Warner har inte varit lika konsekventa, utan där har det varit vanligt att Sverige får dela utgåva med exempelvis Polen, Ungern, Grekland, m.fl.

Det handlar alltså inte om att alla polacker plötsligt skriker efter svensk dubbning (även om de kanske borde det, med tanke på hur urusla de flesta polska dubbningar är... ;) ), utan bara beroende på att det i dessa fall alltså varit planerad för en gemensam utgåva för bl.a. Polen och Sverige, men där den av okänd anledning inte släppts i Sverige...

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 januari 2021 kl. 13:57:30
Kan du dela ut den serien på dvd?
Ja, min ambition är att synka alla dubbningar av Scooby och Scrappy-Doo till utländsk DVD-bild - jag tror rentav att jag påbörjade det projektet för åratal sedan, som sedan tyvärr föll i glömska...

Jag ska försöka återuppta det, så att jag kan färdigställa DVD-skivor med alla dubbningar. :)

Jag skulle dock gärna vilja få tag i de saknade avsnitten på norska och danska också, om någon råkar ha dessa. Det rör sig alltså om Shiver and Shake, That Demon's a Snake och The Sorcerer's a Menace på både norska och danska samt Rocky Mountain Yiii! endast på norska (den svenska DVD-utgåvan av Scooby-Doo: 13 Spooky Tales - Holiday Chills and Thrills innehåller nämligen svenskt och danskt tal på Rocky Mountain Yiii!, men har tyvärr bara norsk textning och inte norskt tal). Om någon råkar ha något av dessa avsnitt vore det mycket uppskattat. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 januari 2021 kl. 15:40:39
Skulle du vilja dela ut serierna med andra?
Absolut, så fort som synkningen till DVD är klar. :)