Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 januari 2026 kl. 11:03:14Omrigiven, ja det suger verkligen
"Omrigiven av indioter" är faktiskt en referens till Felix Recenserar då han själv har gjort en film när han var yngre som kallas för "Tahkorerna" och de var förstås barn när de gjorde filmen, så han fick dissa filmen över dess misstag. Tyckte att denna citatet var roligast på grund utav att repliken blev fel. ;D

Monsieur Hulot

Ännu en gång känns det tråkigt att uppträda negativt, men ännu en gång känns närvaron bitter och ledsam av många anledningar! Det är då man även denna gång vill göra som Ragnar i Farbrorn som inte vill va stor - rymma från allting. Men då får man (återigen) inte glömma konservöppnaren! ;)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 18 januari 2026 kl. 17:28:03Ännu en gång känns det tråkigt att uppträda negativt, men ännu en gång känns närvaron bitter och ledsam av många anledningar! Det är då man även denna gång vill göra som Ragnar i Farbrorn som inte vill va stor - rymma från allting. Men då får man (återigen) inte glömma konservöppnaren! ;)
Vad är det nu som gör Monsieur så ledsen & upprörd? Ett annat program som blivit ottillängligt?

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 18 januari 2026 kl. 19:05:43Vad är det nu som gör Monsieur så ledsen & upprörd? Ett annat program som blivit ottillängligt?
Att serier som legat uppe på Archive i flera år plötsligt försvinner, fast det är ju inte det tyngsta egentligen. Det som tynger en för närvarande är att det nästan bara är grått ute. Jag längtar till våren! Då kanske man ska ha någon form av friluftsdag när det blir helg. :)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 18 januari 2026 kl. 19:54:32Att serier som legat uppe på Archive i flera år plötsligt försvinner, fast det är ju inte det tyngsta egentligen. Det som tynger en för närvarande är att det nästan bara är grått ute. Jag längtar till våren! Då kanske man ska ha någon form av friluftsdag när det blir helg. :)
Ja att ta en tur till stugan om man har någon, blir säkert en rolig utflykt

gstone

Jag blir ignorerad av Daniel 

Fast jag försöker hjälpa  :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Ingen på forumet gillar mig  :'( :'( :'(

Inte har inte äns uppmärksamt röstema i nya Svampbob filmen som jag bidrog med  :(

Oskar

Citat från: gstone skrivet 22 januari 2026 kl. 23:59:24Ingen på forumet gillar mig  :'( :'( :'(

Inte har inte äns uppmärksamt röstema i nya Svampbob filmen som jag bidrog med  :(
jag har läst creditlistan i forumet om den nya Svampbob film jag hoppas verkligen att Daniel hofverberg får mer detaljerad creditlistan från uip.

Oskar

nu i marknätet finns bara Svt kvar när reklam tv kanaler försvann från marknätet eftersom 12/1 i år.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 23 januari 2026 kl. 18:17:19jag har läst creditlistan i forumet om den nya Svampbob film jag hoppas verkligen att Daniel hofverberg får mer detaljerad creditlistan från uip.
UIP brukar vara hjälpsamma, så det borde inte vara några problem - jag ska maila dem under helgen, så får vi hålla tummarna. :)

Citat från: Oskar skrivet 23 januari 2026 kl. 18:55:37nu i marknätet finns bara Svt kvar när reklam tv kanaler försvann från marknätet eftersom 12/1 i år.
Ja, det är mycket tråkigt. Alla övriga kommersiella kanaler har ju varit borta länge, men att TV4 också lämnat marknätet är olyckligt - även om det inte är så många kvar som är beroende av marknätet, så finns det ju alltid en del personer. :(

Och att hänvisa till TV4 Play och liknande hjälper ju inte mycket för personer som kanske inte ens har Internet - vilket trots allt förekommer bland en del pensionärer...

Då kan det i förlängningen rentav bli ett demokratiproblem, om det innebär att vissa inte längre kan se TV4s nyhetssändningar och dokumentärer - trots allt tar SVT och TV4 inte alltid upp samma saker, varför det ibland är värdefullt (eller rentav nödvändigt) att kunna se på nyhetssändningar från mer än en aktör. Och eftersom de flesta alternativ som TV4 hänvisar till kostar pengar, så lär det vara en och annan pensionär som inte vill ämna till det; utan istället väljer att klara sig med enbart SVTs kanaler...

gstone

väldigt mycket media är itererande  woke idag, man behöver inte ta hänsyn till alla små minoriteters åsikter och lägga in en massa äckligt liberal samhälle kritik  >:(

vist gör det många bra filmer och serier  fortfarande men en tråkigt stor del media är tyvärr äckligt woke

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 27 januari 2026 kl. 18:28:10väldigt mycket media är itererande  woke idag, man behöver inte ta hänsyn till alla små minoriteters åsikter och lägga in en massa äckligt liberal samhälle kritik  >:(

vist gör det många bra filmer och serier  fortfarande men en tråkigt stor del media är tyvärr äckligt woke
Jag kan till viss del förstå dig, utifrån hur en del media idag prioriterar sånt framför handlingen.

Men ska jag vara ärlig så tycker jag nästan det är mer irriterande med folk som slänger ut sig ordet woke, så fort dem ser något som är lite utmanande i en film eller spel oavsett hur bra integrerat det är (syftar inte på dig, så oroa dig inte). Det får mest ordet att bli ett "buzz word" som mer visar att man inte vill utveckla hur man tänker.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Will Siv

Citat från: Lillefot skrivet 27 januari 2026 kl. 18:47:58Jag kan till viss del förstå dig, utifrån hur en del media idag prioriterar sånt framför handlingen.
Som vadå......

Vad för media gör det  ???

Inget!

Det hjälper inte att sprida den fördomen.

Citat från: Lillefot skrivet 27 januari 2026 kl. 18:47:58Men ska jag vara ärlig så tycker jag nästan det är mer irriterande med folk som slänger ut sig ordet woke, så fort dem ser något som är lite utmanande i en film eller spel oavsett hur bra integrerat det är (syftar inte på dig, så oroa dig inte). Det får mest ordet att bli ett "buzz word" som mer visar att man inte vill utveckla hur man tänker.
För att det är det.

Bara ett buzzword /"fult ord" som fördomsfulla personer

Kom ihåg vad som hände på 1940-talet.
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 29 januari 2026 kl. 20:59:07Som vadå......

Vad för media gör det  ???

Inget!

Det hjälper inte att sprida den fördomen.
För att det är det.

Bara ett buzzword /"fult ord" som fördomsfulla personer

Kom ihåg vad som hände på 1940-talet.
All racism som är bannlyst idag, knappast något som kan inträffa idag. Helt galet