Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 augusti 2020 kl. 17:19:35
Är du säker på det? Jag tror att allting snarare tyder på motsatsen eftersom hon inte heller verkar ha varit noggrann med vem som spelar vem i Scat Cats Gäng i AristoCats, vem som spelar vem av Kråkorna i 1972-års dubbning av Dumbo, vilka som var de övriga rösterna i Robin Hood, vilka som var de övriga rösterna (plus Merle Gogan, Grover Gogan och Borgmästaren) i Peter och Draken Elliot, vilka som sjöng "Rescue Aid Society" i Bernard och Bianca, Grisvaktmonstret och medlemmarna av Gunnar Lunden-Weldens kör i 1979-års omdubbning av Törnrosa, kören i Micke och Molle, medlemmarna i Snövättarna i 1982-års omdubbning av Snövit och De Sju Dvärgarna, de övriga rösterna i 1986-års omdubbning av Bambi, de övriga rösterna samt körsången i eftertexterna av Mästerdetektiven Basil Mus och Sjömännen, samt vilka som sjunger "Havet Är Djupt", "Ta En Kyss" och final-sången av "Hela Min Värld" samt vem som spelar vem av Ariels Systrar i Den Lilla Sjöjungfrun...

Monica Forsberg verkar dock ha varit noggrannare på den punkten vilket Alexanders blogg bevisar...
Vem är Borgmästaren i Peter och Draken Elliot ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 augusti 2020 kl. 22:34:36
Vem är Borgmästaren i Peter och Draken Elliot ?

Jag har ingen aning och det verkar inte stå någonstans alls...  :(

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 augusti 2020 kl. 17:06:05
Jag tror att D i ordet Du har försvunnit i mixningen

Det var säkert oavsiktligt, mixningar är inte alltid helt hundraprocentiga...

Adam Larsson

I min dubbning av Skönheten och odjuret 2017 kunde alla har behållt samma röster förutom lumiere han skulle spelas av Jan Malmsjö som i den tecknade

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 augusti 2020 kl. 17:19:35
Är du säker på det? Jag tror att allting snarare tyder på motsatsen eftersom hon inte heller verkar ha varit noggrann med vem som spelar vem i Scat Cats Gäng i AristoCats, vem som spelar vem av Kråkorna i 1972-års dubbning av Dumbo, vilka som var de övriga rösterna i Robin Hood, vilka som var de övriga rösterna (plus Merle Gogan, Grover Gogan och Borgmästaren) i Peter och Draken Elliot, vilka som sjöng "Rescue Aid Society" i Bernard och Bianca, Grisvaktmonstret och medlemmarna av Gunnar Lunden-Weldens kör i 1979-års omdubbning av Törnrosa, kören i Micke och Molle, medlemmarna i Snövättarna i 1982-års omdubbning av Snövit och De Sju Dvärgarna, de övriga rösterna i 1986-års omdubbning av Bambi, de övriga rösterna samt körsången i eftertexterna av Mästerdetektiven Basil Mus och Sjömännen, samt vilka som sjunger "Havet Är Djupt", "Ta En Kyss" och final-sången av "Hela Min Värld" samt vem som spelar vem av Ariels Systrar i Den Lilla Sjöjungfrun...

Monica Forsberg verkar dock ha varit noggrannare på den punkten vilket Alexanders blogg bevisar...

Rollistan för Herkules tv serien är ju bedrövlig, Typ 50 personer som inte står med (Daedalus , Adonis ,  Parentheses ,  Herodotus (, Agamemnon , Mentor , Nestor , Paris , Croesus , kung Midas , Syrinx, Kung Cinyras  Drottning Myrrha, Artemis  och Demeter med fler !!)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2020 kl. 20:03:22
Rollistan för Herkules tv serien är ju bedrövlig, Typ 50 personer som inte står med (Daedalus , Adonis ,  Parentheses ,  Herodotus (, Agamemnon , Mentor , Nestor , Paris , Croesus , kung Midas , Syrinx, Kung Cinyras  Drottning Myrrha, Artemis  och Demeter med fler !!)

Ja, TV-serier är onekligen långt mycket mer komplicerade jämfört med långfilmer, för just långfilmerna som KM dubbat brukar vara relativt enkla att få fram credits för om jag förstått saken rätt...?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 augusti 2020 kl. 20:39:18
Ja, TV-serier är onekligen långt mycket mer komplicerade jämfört med långfilmer, för just långfilmerna som KM dubbat brukar vara relativt enkla att få fram credits för om jag förstått saken rätt...?
Ja, Varje avsnitt hade typ 3 nya Karaktärer  :D

gstone

Hur var Mikael Roupé med att dokumentera saker ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 augusti 2020 kl. 16:23:14
Hur var Mikael Roupé med att dokumentera saker ?
Sun Studio lämnade ju inte ut creditslistor så det är svårt att veta hur bra han var på att dokumentera men i de fallen där creditslistor finns tillgängliga så brukar de variera

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2020 kl. 16:35:10
Sun Studio lämnade ju inte ut creditslistor så det är svårt att veta hur bra han var på att dokumentera men i de fallen där creditslistor finns tillgängliga så brukar de variera

Vet du händelsevis vem som spelar rösten i Toy Story (den första filmen) som säger "ni är godkända, kom in"? (har en svag fundering på om det kan vara antingen Dan Bratt eller Kenneth Milldoff, men jag frågar för att vara säker)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2020 kl. 17:06:28
Vet du händelsevis vem som spelar rösten i Toy Story (den första filmen) som säger "ni är godkända, kom in"? (har en svag fundering på om det kan vara antingen Dan Bratt eller Kenneth Milldoff, men jag frågar för att vara säker)
Jag skulle nog säga att det är Dan Bratt

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2020 kl. 17:16:11
Jag skulle nog säga att det är Dan Bratt

Tack ska du ha!  :D (då var allt klart med den dubbningen för min del)

Har säkert fler liknande frågor men kan ta det vidare i detta ämne; www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11740.0

gstone

Så här skulle min dubbning av Scoob! sett ut.

Scooby Doo= Steve Kratz
Shaggy = Bobo Eriksson
Velma = Clara Henry
Fred Jones -Daniel Norberg
Daphne Blake = Amy Deasismont
Captain Caveman=  Kodjo Akolor
Dynomutt, Dog Wonder = Ola Forsmed
Dee Dee Sykes = Anna Hansson
Blue Falcon = Martin Stenmarck
Dick Dastardly = Roger Pontare

gstone

Så här skulle min dubbning av Kung Fu Panda sett ut-

Po = Kim Sulocki
Mäster Shifu = Tommy Blom
Tigrinnan = Rachel Mohlin
Tai Lung = Magnus Roosmann
Syrsan = Haase Brontén 
Viper = Josephine Bornebusch
Tranan = Johan Ulveson
Apan = Janne Westerlund
Zeng = Björn Bengtsson
Björn Blomqvist  = Noshörningsbefäl Vachir

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 21 augusti 2020 kl. 16:36:46
Så här skulle min dubbning av Scoob! sett ut.

Scooby Doo= Steve Kratz
Shaggy = Bobo Eriksson
Velma = Clara Henry
Fred Jones -Daniel Norberg
Daphne Blake = Amy Deasismont
Captain Caveman=  Kodjo Akolor
Dynomutt, Dog Wonder = Ola Forsmed
Dee Dee Sykes = Anna Hansson
Blue Falcon = Martin Stenmarck
Dick Dastardly = Roger Pontare
Dock så har Bobo Eriksson inte dubbat Shaggy på över tio år tror du verkligen att han skulle kunna vara bra som Shaggy?