Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2025 kl. 23:38:26Det skulle jag jättegärna vilja, men jag har tyvärr inga fler credits till Winx Club. :(

Jag förmodar att det är att hoppas på för mycket att det på YouTube finns ordentliga utsatta dubbcredits...?

Har någon annan uppgifter om serien vore det mycket uppskattat, så uppdaterar jag mer än gärna min gamla creditlista.

Då min gamla creditlista uppgav KM Studio på uppdrag av Dubberman, så kan man väl kanske misstänka att senare säsonger gjordes direkt av Dubberman (d.v.s. det som senare blev BTI Studios och ännu senare IYUNO Media Group); när de själva hunnit etablera sig i Sverige...? Det var ju trots allt innan Dubberman fanns i Sverige som de lejde bort sina svenska dubbningar till KM Studio.
Sen är det flera "övriga röster" som jag inte hörde nånstans i serien 
- what.

E

Tillägg till Sune och hans värld:

Chefen: Torsten Wahlund
Sandra Holm: Jasmine Heikura
Sara: Jasmine Heikura
Tant Gunnarsson: Irene Lindh
Annika Lantz: Sig själv
Henke: Anton Olofsson Raeder
Ulrika: Gabriella Wegdell

A

Citat från: E skrivet 11 maj 2025 kl. 09:48:04Tillägg till Sune och hans värld:

Också att Joakim Jennefors spelar Rudolf

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet 11 maj 2025 kl. 09:48:04Tillägg till Sune och hans värld:

Alla utom Gabriella Wegdell har jag redan inskrivet, och kommer vid nästa uppdatering. :)

Men Ulrikas röst var en överraskning för mig, och Gabriella Wegdell ser jag inte har nämnts i tråden om serien - varifrån kommer den uppgiften från?

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 maj 2025 kl. 23:48:01Alla utom Gabriella Wegdell har jag redan inskrivet, och kommer vid nästa uppdatering. :)

Men Ulrikas röst var en överraskning för mig, och Gabriella Wegdell ser jag inte har nämnts i tråden om serien - varifrån kommer den uppgiften från?
Jag läste det först på Wikipedia. Jag vet att det e inte den mest trovärdigaste källan men jag e rätt säker på att det e hon. För hon låter lite som Linda i De tre vännerna och Jerry, som hon också gjorde rösten till

E

Tillägg till Legenden om Tarzan:

Tublat: Adam Fietz
Gobu: Karl Dyall
Zutho: Claes Malmberg
Edgar Rice Burroughs: Håkan Mohede
Bob Markham: Håkan Mohede
Walter: Tommy Blom
Kerchak: Torsten Wahlund
Kala: Louise Raeder
Dr. Samuel T. Philander: Guy De La Berg
Flynt: Kristian Ståhlgren
Mungo: Dick Eriksson
Mojo: Andreas Rothlin Svensson
Keewazi: Allan Svensson
Basuli: Kristian Ståhlgren
Nau: Louise Raeder
Muviro: Torsten Wahlund
Dr. Molly Doyle: Cecilia Nilsson
Greve Nikolas Rokoff: Fredrik Dolk
Ian McTeague: Stephan Karlsén
Usula: Claes Ljungmark
Theodore Roosevelt: Björn Granath
Thaddeus Hunt: Adam Fietz
Dania: Sharon Dyall
Stanley Obrowski: Fredrik Dolk

Källan är eftertexterna på dom svenska avsnitt som finns på Youtube

Oscar Isaksson

Tillägg till creditlistor rörande dubbningar som är gjorda hos SF-Ateljéerna (detta inkluderar även Askungens originaldubbning ;));

Ljudsystem: AGA

gstone

kommer det en ny uppgradering av hemsidan snart ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2025 kl. 21:52:34kommer det en ny uppgradering av hemsidan snart ?
Jag har haft annat att tänka på den senaste knappa veckan, då min mamma är inlagd på sjukhuset och jag därför inte har kunnat prioritera Dubbningshemsidan - men snart kommer absolut nästa uppdatering, senast innan veckans slut.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 maj 2025 kl. 00:23:35Jag har haft annat att tänka på den senaste knappa veckan, då min mamma är inlagd på sjukhuset och jag därför inte har kunnat prioritera Dubbningshemsidan - men snart kommer absolut nästa uppdatering, senast innan veckans slut.
HERRE GUD😖😱😩

jag är så ledsen över din mamma 😭😭

jag hade ingen annan

Hoppas hon blir bättre och kam skriva ut snart 🙏🥺

Göran

gstone

Citat från: Göran skrivet 23 maj 2025 kl. 07:26:55Så kan du inte säga till någon vars mamma ligger på sjukhus!
Jag kom inte på något bättre att säga

ursäkta

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 maj 2025 kl. 00:23:35Jag har haft annat att tänka på den senaste knappa veckan, då min mamma är inlagd på sjukhuset och jag därför inte har kunnat prioritera Dubbningshemsidan - men snart kommer absolut nästa uppdatering, senast innan veckans slut.
Det var väldigt tråkigt att höra att din mamma råkat illa ut. Hoppas hon får all vård hon behöver och att det blir bra med henne🙏🏻

Lillefot

Trist att höra om din mamma. Förhoppningsvis får hon all den vård som behövs och blir bättre.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Så sorgligt, hoppas det blir bättre snart