Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2025 kl. 20:20:08Hur ofta dubbar influenser ? ???
Säkert bara för att dom vill ha en kändis, onödigt val

BPS

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2025 kl. 20:32:53Säkert bara för att dom vill ha en kändis, onödigt val
Det vill de väl dock inte annars hade de ju vad någon kändare än Amelie.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2025 kl. 20:27:31Jag såg just att hon skrev det på Facebook. Hon tycker jag borde passa riktigt bra i rollen. :)
Håller med, ett alldeles utmärkt val. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2025 kl. 20:27:31Jag såg just att hon skrev det på Facebook. Hon tycker jag borde passa riktigt bra i rollen. :)
Så länge hon kan sjunga 
Descendants filmerma är ju alla sång odubbad och det är den första dubbningen på rak arm jag kommer ihåg hon varit med i
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2025 kl. 20:45:30Så länge hon kan sjunga
i Descendants filmerma är ju alla sång odubbad och det är den första dubbningen på rak arm jag kommer ihåg hon varit med i
Det kan hon, på hennes tiktok finns klipp där hon sjunger Descendants låtarna dessutom.

gstone

Citat från: BPS skrivet 16 mars 2025 kl. 20:46:35Det kan hon, på hennes tiktok finns klipp där hon sjunger Descendants låtarna dessutom.
Jag har inte tik tok 

gstone

Citat från: BPS skrivet 16 mars 2025 kl. 20:46:35Det kan hon, på hennes tiktok finns klipp där hon sjunger Descendants låtarna dessutom.
Jag men då är allt i sin ordning 

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 16 mars 2025 kl. 19:44:40Intressant att de har valt en riktig röstskådespelare den här gången och inte någon influenser eller kändis. Amelie har väl dubbat sen hon var barn.
Amelie har helt klart dubbat länge - de äldsta dubbningarna jag kan hitta är från 2005, så då var väl hon i 10-årsåldern.

Annars är hon ju inte enbart röstskådespelare utan även sångare och låtskrivare, men hon är ju trots allt inte jättekänd för gemene man.

Citat från: Erika skrivet 16 mars 2025 kl. 20:37:12Håller med, ett alldeles utmärkt val. :)
Plus då att hon som tidigare nämnts inte är någon superkändis för allmänheten, varför man kan lita på att hon fått rollen för att rösten passar och inte (som man kan misstänka förekommer då och då nuförtiden) för att hon är kändis.

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2025 kl. 20:45:30Så länge hon kan sjunga
Hon är ju sångare i ett band, så varför skulle hon inte kunna sjunga...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2025 kl. 20:51:24Hon är ju sångare i ett band, så varför skulle hon inte kunna sjunga...?
Uppenbarligen viste inte jag det 😅

gstone

Citat från: BPS skrivet 16 mars 2025 kl. 19:44:40Intressant att de har valt en riktig röstskådespelare den här gången och inte någon influenser eller kändis. Amelie har väl dubbat sen hon var barn.
hon säger här att hon dubbat sedan hon var 10

https://www.instagram.com/p/DHOM4fDOfh5/?utm_source=ig_web_copy_link

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2025 kl. 20:59:36Uppenbarligen viste inte jag det 😅
Här står det lite grand om Amelie och hennes band:
http://www.musikiladan.se/medverkande/amelie-eiding-39608865

(Men sedan artikeln skrevs verkar paret ha flyttat till Sverige)

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2025 kl. 21:33:23hon säger här att hon dubbat sedan hon var 10
Det är ju intressant, när nyss nämnda artikel skrev att hon började dubba vid 12 års ålder.

Själv hade jag nog velat säga mitt emellan, då Amelies egen LinkedIn-sidan uppger att hon började dubba i september 2005 - det bör överensstämma ganska bra med Berättelsen om Narnia - Häxan och lejonet (som hade svensk premiär i december 2005), och då var hon 11 år gammal (född 1994). Men hon kanske avrundade i Instagram-inlägget...?

A

BPS

Citat från: A skrivet 16 mars 2025 kl. 22:26:19Bara förnamn, Hur ska man veta vem det är hon tackar?
Det är antagligen Johan Lejdemyr, Björn Lundqvist, Robin Rönnbäck & Maria Hellström som åsyftas.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 16 mars 2025 kl. 22:30:23Det är antagligen Johan Lejdemyr, Björn Lundqvist, Robin Rönnbäck & Maria Hellström som åsyftas.
Det skulle jag också anta, men det låter ovanligt mycket med tre tekniker för en biovisad storfilm...? Om nu inte en av dem regisserat (i så fall troligen Johan), så att bara två av de faktiskt varit tekniker för dubben...?

Maria är väl med allra största sannolikhet projektledare för dubben.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2025 kl. 00:25:02Det skulle jag också anta, men det låter ovanligt mycket med tre tekniker för en biovisad storfilm...? Om nu inte en av dem regisserat (i så fall troligen Johan), så att bara två av de faktiskt varit tekniker för dubben...?

Maria är väl med allra största sannolikhet projektledare för dubben.
Vi får se när jag väl fotar credits om en vecka 

ska göra mitt absolut bästa  :D