Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

AI genererad media

Startat av Göran, 4 maj 2025 kl. 10:01:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 10:30:03https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mPmrJg/musks-ai-kallade-sig-sjalv-mechahitler
Liknande resultat har jag inte fått när jag testat Grok, men det var helt klart väldigt illa. :(

En utmärkt anledning varför inte någon bör betala för Grok, utöver då att man verkligen inte vill stötta Elon Musk.

Själv använder jag mest Grok för att testa bildgenereringen, och då enbart så långt som gratisversionen erbjuder - för det mesta annat litar jag betydligt mer på ChatGPT, som trots vissa buggar känns seriösare och mer professionell på alla sätt och vis.

För programmering tror jag rentav att Claude Sonnet kan tänkas vara ännu bättre, eller åtminstone utifrån det lilla jag hittills testat. För research som kräver mycket googling är förmodligen Gemini väldigt bra, som ju trots allt är utvecklat av Google.

Kort sagt, alla AI-tjänster har sina fördelar och nackdelar, och är bra på olika saker, så man gör klokt i att testa olika för att se vilken som passar ens egna syften bäst. :)