Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2021 kl. 17:37:55
SVT borde bara köpa in Disneys egna version av From all of us to all of you och sluta med sin sönderklippta version.

Finns den utgiven någonstans btw?

Steffan Rudvall

Citat från: Tecknad Film skrivet 24 december 2021 kl. 18:24:04
Finns den utgiven någonstans btw?
Det kan jag inte riktigt svara på eftersom att det finns väldigt många versioner av From all of us to all of you.

Men det ska tydligen finnas en officiell Disney version som Disney brukar föreslå att man ska byta till...

Zebastian

Hur kan svts version vara i HD? Var har de fått tag From all of us to all of you i HD? Jag har för mig att jag har sett den danska versionen någon gång och den var inte alls restaurerad som den svenska.

Vize

Vize

Citat från: Jabberjaw skrivet 24 december 2021 kl. 15:11:49
En stor grej är väl snarare att dom bör informera alla att skiten inte sänds ut via alla smart tv. Fick ett 5 minuters klipp på Svt play appen i TV:n och sedan dog sändningen. Fick snurra igång Chromecasten från en android telefon...

Nåväl nu ska det njutas av den sönderklippta versionen och se fram emot Robin Hood och årets klipp.
Alla program som är del av julfirandet visas bara på SVT1 live och inte på SVT Play.

Anders M Olsson

Citat från: Zebastian skrivet 24 december 2021 kl. 18:34:03
Hur kan svts version vara i HD? Var har de fått tag From all of us to all of you i HD? Jag har för mig att jag har sett den danska versionen någon gång och den var inte alls restaurerad som den svenska.

Jag förmodar att det är Disney i USA som har satt ihop HD-versionen med användning av den svenska "sönderklippta" versionen som mall. Sen har de hämtat samma material i HD från sina digitala arkiv och satt ihop det exakt likadant så att det stämmer med ljudspåret.

Will Siv

Citat från: Anders M Olsson skrivet 24 december 2021 kl. 20:52:39
Jag förmodar att det är Disney i USA som har satt ihop HD-versionen med användning av den svenska "sönderklippta" versionen som mall. Sen har de hämtat samma material i HD från sina digitala arkiv och satt ihop det exakt likadant så att det stämmer med ljudspåret.
undrar just varför ??? kunde dom inte ha bytt ut programmet mot en "ny" version?
Citat från: Vize skrivet 24 december 2021 kl. 19:37:31
Användes 1982 års dubbning av Snövit-scenen?
yes.
- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 24 december 2021 kl. 21:12:57
undrar just varför ??? kunde dom inte ha bytt ut programmet mot en "ny" version?
SVT "vägrar".

Anders M Olsson

Citat från: Will Stewart skrivet 24 december 2021 kl. 21:12:57

SVT tror väl att det kommer att bli folkstorm om de ändrar något.

Synd att de inte tog chansen att sätta streck efter 2019. Det skulle ha varit ett perfekt tillfälle som förmodligen hade accepterats av svenska folket med hänsyn till Bengt Feldreichs bortgång och hans 60-årsjubileum som berättarröst.

Tyvärr missade de chansen, och det kommer knappast något lika bra och naturligt tillfälle inom de närmaste åren.

Gustav Jonsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 24 december 2021 kl. 22:08:12
Tyvärr missade de chansen, och det kommer knappast något lika bra och naturligt tillfälle inom de närmaste åren.
Ett naturligt tillfälle är svts 70-årsjubileum.

Will Siv

- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 24 december 2021 kl. 23:21:52
och Disney?

dom gjorde ju HD remastern.
Om SVT inte vill sända någon annan än deras egen version så kan väl inte Disney tvinga dem...

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2021 kl. 23:24:33
Om SVT inte vill sända någon annan än deras egen version så kan väl inte Disney tvinga dem...
men dom äger ju den.
- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 24 december 2021 kl. 23:31:57
men dom äger ju den.
Jag är osäker på vem som faktiskt äger rättigheterna till själva SVT versionen men karaktärerna är ju Disneys.

TrondM

Citat från: Zebastian skrivet 24 december 2021 kl. 18:34:03

Programmet var faktisk i HD både på norsk og dansk TV i år. Og det var en kraftig forbedring.