Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 28 februari 2023 kl. 19:24:08Nåja, detta eller "Toms ägare" använder jag annars nog...

Förresten, om man avskyr Djurplågaren (Vilket även jag gör), så kommer man verkligen inte att tycka om Stanley Livingston från Tennessee Tuxedo eller Hjalmar Hösson från Kurage, den hariga hunden...

Den förstnämnda vet jag inte vem det är, men Hjalmar i Kurage Den Harige Hunden känner jag till, har knappt sett det utan har bara sett bilder och klipp samt vet de tre huvudkaraktärernas svenska röster och har även sett Christian Hedlunds intervju med Per Sandborgh, visste dock inte att Hjalmar var en "djurplågare", men har hört att han skäms för sin hund och att han säger "dumma hund, du har skämt ut mig".

Ibland förekommer föräldrar som skäms för sina barn, ett sådant exempel är Tupp Kluck i Lilla Kycklingen.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 februari 2023 kl. 19:44:56Den förstnämnda vet jag inte vem det är, men Hjalmar i Kurage Den Harige Hunden känner jag till, har knappt sett det utan har bara sett bilder och klipp samt vet de tre huvudkaraktärernas svenska röster och har även sett Christian Hedlunds intervju med Per Sandborgh, visste dock inte att Hjalmar var en "djurplågare", men har hört att han skäms för sin hund och att han säger "dumma hund, du har skämt ut mig".

Ibland förekommer föräldrar som skäms för sina barn, ett sådant exempel är Tupp Kluck i Lilla Kycklingen.
Båda är också djurplågare.

Jag har inte heller sett Tennessee Tuxedo, men jag har hört att Stanley Livingston är hemsk. Han brukar bossa runt titelkaraktären (en pingvin) och hans vän, Chumley (en valross). Han har hotat att flå Tennessee levande några gånger och han har ibland straffat de två när de inte ens förtjänade det alls. Han till och med ler eller skrattar när han straffar de två... :o Han blir också själv sällan straffad, vilket gör honom ännu värre. Han förstör nästan hela serien. Men de andra figurerna är bättre, särskilt de två huvudfigurerna. (Ironiskt förresten att Frack och Späck från Den lilla sjöjungfrun II - Havets hemlighet är också en pingvin och valross duo. Kanske de är inspirerade av Tennessee och Chumley? Jag har hört att de är inspirerade av Timon och Pumbaa, dock...)

Hjalmar verkar dock ÄLSKA att tortera och skrämma Kurage, han har till och med strypt honom! :o Han kallar inte ens sin hund för "Kurage" nästan alltid, också. Han är också lite av en dålig make till Märta. Åtminstone så brukar Märta straffa Hjalmar när han är taskig mot Kurage, som att slå honom i huvudet med vad det är hon än han i handen. Då brukar han fråga: "Vad har jag gjort? Vad har jag gjort?" Och i seriens mest ökända (och sämsta) avsnitt, så samlar han skurkar från tidigare avsnitt för att ta DÖD på Kurage, även om de var hans fiender också... Men åtminstone så är han lite bättre än Toms hemska ägare och Stanley Livingston. Han kan vara rolig ibland, och han brukar bli straffad i slutet av alla avsnitten. I ett avsnitt när Kurage håller i en trasig spegel så tror Hjalmar att Kurage är han själv när han var liten, och tyckte synd om hur skallig han såg ut. Så han gav sin hatt till "sig själv" (Kurage, egentligen) och hans förbannelse försvann i slutet av avsnittet. Han är dock inte alltid elak...

Ja, Tupp Kluck är verkligen inte bra på att vara en farsa... :-\

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 28 februari 2023 kl. 19:24:08Nåja, detta eller "Toms ägare" använder jag annars nog...

Förresten, om man avskyr Djurplågaren (Vilket även jag gör), så kommer man verkligen inte att tycka om Stanley Livingston från Tennessee Tuxedo eller Hjalmar Hösson från Kurage, den hariga hunden...
De som gör Hjalmar bättre e att hans fru Märta stoppar honom från att gå längre

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 februari 2023 kl. 20:32:15De som gör Hjalmar bättre e att hans fru Märta stoppar honom från att gå längre
Hon tar bättre hand om Kurage än sin make.

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 28 februari 2023 kl. 20:56:22Hon tar bättre hand om Kurage än sin make.
Det är ju hennes hund och Hjalmar har ju aldrig gillat honom eller så är det snarare så att han bara inte bryr sig om honom.

Det kan vara lite både och men "Dumma hund du har skämt ut mig" stämmer ju oftast ändå då Kurage ju oftast har gjort något även om Hjalmar förstås inte förstår varför och inte heller vet vad Kurage får vara med om.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 februari 2023 kl. 21:26:44Det är ju hennes hund och Hjalmar har ju aldrig gillat honom eller så är det snarare så att han bara inte bryr sig om honom.

Det kan vara lite både och men "Dumma hund du har skämt ut mig" stämmer ju oftast ändå då Kurage ju oftast har gjort något även om Hjalmar förstås inte förstår varför och inte heller vet vad Kurage får vara med om.
Anledningen var väl att hans familj var lika elaka mot honom, vilket ä' därför Hjalmar är som han är...

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 28 februari 2023 kl. 20:07:42Hjalmar verkar dock ÄLSKA att tortera och skrämma Kurage, han har till och med strypt honom! :o 
Ironiskt att Per Sandborgh har förresten dubbat både Hjalmar och Homer, då Hjalmar stryper Kurage på ett liknande sätt som hur Homer stryper Bart. Åtminstone så är Homer en okej pappa, och är en snällare karaktär...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet  1 mars 2023 kl. 14:53:12Ironiskt att Per Sandborgh har förresten dubbat både Hjalmar och Homer, då Hjalmar stryper Kurage på ett liknande sätt som hur Homer stryper Bart. Åtminstone så är Homer en okej pappa, och är en snällare karaktär...
Det beror förstås på vilken Homer i den första säsongen är han en riktigt bra pappa som gör vad som helst för sin älskade familj men senare är han helt okej med aga.

Skokaka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 mars 2023 kl. 16:20:03Det beror förstås på vilken Homer i den första säsongen är han en riktigt bra pappa som gör vad som helst för sin älskade familj men senare är han helt okej med aga.
Om man jämför honom med Peter Griffin så ser han ut som ett helgon. Peter tycker om att mobba sin dotter hela tiden, så...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 mars 2023 kl. 17:03:34Om man jämför honom med Peter Griffin så ser han ut som ett helgon. Peter tycker om att mobba sin dotter hela tiden, så...
MEG!!!

Disneyfantasten

Magister Backer i Heidi, han är rentav ännu värre än Fröken Tossenmeier...

MOA

Bendy i Fosters!
Han e en mischevoius troublemaker som skyller på andra för de han själv gjort,han lipar för att andra ska sympatisera med honom.Efter det visar han ett elakt leende
Frankie & Herman e också dumma för att dom går de varje gång
Bloo lyckas till slut sätta dit Bendy med en kakburk kopplad till en kamera,Bendy kom aldrig tillbaks till Fosters.
Avsnittet e hatat på grund av ovanstående,Bendy blev aldrig straffad,vilket asshole!
De enda som e bra e att han aldrig sågs till igen

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 mars 2023 kl. 17:49:55Bendy i Fosters!
Han e en mischevoius troublemaker som skyller på andra för de han själv gjort,han lipar för att andra ska sympatisera med honom.Efter det visar han ett elakt leende
Frankie & Herman e också dumma för att dom går de varje gång
Bloo lyckas till slut sätta dit Bendy med en kakburk kopplad till en kamera,Bendy kom aldrig tillbaks till Fosters.
Avsnittet e hatat på grund av ovanstående,Bendy blev aldrig straffad,vilket asshole!
De enda som e bra e att han aldrig sågs till igen
Det perfekta exemplet av en "Karma Houdini" typ av karaktär. Jag kommer ihåg att även jag störde mig på att han kom undan med allt det där, och att han är elak utan någon förklarad anledning varför. Jag tycker synd om han som gör den Engelska rösten till honom, som även gjorde rösten till Lille Sköldis från Hos Musse, en annan hemsk karaktär...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 mars 2023 kl. 18:30:50Det perfekta exemplet av en "Karma Houdini" typ av karaktär. Jag kommer ihåg att även jag störde mig på att han kom undan med allt det där, och att han är elak utan någon förklarad anledning varför. Jag tycker synd om han som gör den Engelska rösten till honom, som även gjorde rösten till Lille Sköldis från Hos Musse, en annan hemsk karaktär...

Nu har jag väldigt dålig koll på den karaktären (samt Busby som jag vet att MOA hatar så mycket), så därför kan jag inte säga vad jag tycker om dem...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 mars 2023 kl. 18:30:50Det perfekta exemplet av en "Karma Houdini" typ av karaktär. Jag kommer ihåg att även jag störde mig på att han kom undan med allt det där, och att han är elak utan någon förklarad anledning varför. Jag tycker synd om han som gör den Engelska rösten till honom, som även gjorde rösten till Lille Sköldis från Hos Musse, en annan hemsk karaktär...
Jeff Bennet,synd att han måste spela dåliga roller
Vem spelar honom på svenska?