Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 21:51:26Daniel Sjöberg  har dubbat James Franco förut.
Åh! Såg just nu att han har inte blivit dubbat bara en gång. Nåja, kanske Daniel Sjöberg kunde passa mer än Ole Ornered.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 22:04:23Åh! Såg just nu att han har inte blivit dubbat bara en gång. Nåja, kanske Daniel Sjöberg kunde passa mer än Ole Ornered.
Det får du avgöra.

Det är din dubbning och jag har inte sett filmen på några år.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 22:13:24Det får du avgöra.

Det är din dubbning och jag har inte sett filmen på några år.
Efter att jag upptäckte Wicked känns Oz the Great and Powerful  som ganska förlegad eller som ett sämre alternativ ;)

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 23 april 2023 kl. 20:00:34Hur skulle ni dubba Into the Woods ?
Okej, trots att filmen sägs ha en Svensk dubbning så får jag väl försöka med ett alternativt dubb som utgår från de Engelska rösterna. Jag har ju gjort detta förut med mina egna dubbningar, så...

Häxan: Gunnel Fred (Original röst: Charlott Strandberg)
Bagarens hustru: Ayla Kabaca (Original röst: Annika Herlitz)
Bagaren: Anton Körberg (Original röst: Daniel Sjöberg)
Askungen: Mikaela Tidermark Nelson (Original röst: Mimmi Sandén)
Askungens prins: Jesper Adefelt (Original röst: Göran Gillinger)
Jacks mor: Myrra Malmberg (Original röst: Falina Örklentom)
Askungens styvmor: Charlotte Ardai Jennefors (Original röst: Jennifer Brown)
Stora stygga vargen: Andreas Rothlin Svensson (Original röst: Jonas Malmsjö)
Rödluvan: Penny Dör (Original röst: Samma som förut...)
Jack: Will Iggström (Original röst: Samma som förut...)
Rapunzel: Molly Sandén (Original röst: Samma som förut... Förresten, lol. Det var smart att Molly dubbar denna karaktären igen fast det är en annan variant.)
Rapunzels prins: Patrik Berg Almkvisth (Original röst: Sebastian Karlsson)

gstone

Hur skulle ni dubba Den lilla sjöjungfrun (2023)(förutom prins Erik ) ?

Vore kul med några förslag innan den riktiga dubbningen kom :D

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 22:42:03Okej, trots att filmen sägs ha en Svensk dubbning så får jag väl försöka med ett alternativt dubb som utgår från de Engelska rösterna. Jag har ju gjort detta förut med mina egna dubbningar, så...

Rapunzel: Molly Sandén (Original röst: Samma som förut... Förresten, lol. Det var smart att Molly dubbar denna karaktären igen fast det är en annan variant.)
Ärligt talet vet jag inte oom den dubbnigen är riktig ???

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 22:42:03Okej, trots att filmen sägs ha en Svensk dubbning så får jag väl försöka med ett alternativt dubb som utgår från de Engelska rösterna. Jag har ju gjort detta förut med mina egna dubbningar, så...
Vet du om alla kan sjunga ?

Jag tror faktiskt inte att Andreas Rothlin Svensson kan :-\

Jag tror faktiskt inte att Andreas Rothlin Svensson  kan

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 22:15:15Efter att jag upptäckte Wicked känns Oz the Great and Powerful  som ganska förlegad eller som ett sämre alternativ ;)
Och jag vet att den här filmen är inte ute än, men samma sak som med Super Mario Bros. Filmen så ska jag tänka mest på de Engelska rösterna och det vore lika bra om de var också med i filmen. :D ;D

Elphaba Thropp: Stran Cetin
Glinda Upland: ???
Fiyero Tigelaar: ???
Trollkarlen från Oz: Joakim Jennefors
Boq: Kim Sulocki
Madame Morrible: Annica Smedius
Nessarose Thropp: ???
Pfannee: Anders Öjebo
ShenShen: ???
Miss Coddle: ???
Avaric: ???
Professor Nikidik: ???

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 22:55:59Vet du om alla kan sjunga ?

Jag tror faktiskt inte att Andreas Rothlin Svensson kan :-\

Jag tror faktiskt inte att Andreas Rothlin Svensson  kan
Tja, både Andreas Rothlin Svensson och Jonas Malmsjö har dubbat Johnny Deep två gånger, så... och dubbningen stod så på Wikipedia.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 22:52:39Hur skulle ni dubba Den lilla sjöjungfrun (2023)(förutom prins Erik ) ?

Vore kul med några förslag innan den riktiga dubbningen kom :D
Vet att Eriks Svenska röst är helt riktigt confirmed, och jag har inget alternativ för honom (Kanske Jörgen Düberg igen, men rösterna hos de tecknade karaktärerna brukade inte återvända, så... :-\) Jag tar upp de andra:

Ariel: Förmodligen någon sångerska?...
Sebastian: Christian Hedlund
Blunder: Någon ung skådespelare...
Måsart: Laila Adéle
Ursula: Osäker... :-\
kung Triton: Alexander Lycke
Grimsby: Hm... Vad sägs som Claes Ljungmark, kanske? :)
drottning Selina: Charlotte Ardai Jennefors

Mycket klurigt, men nåja...

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 23:03:18Och jag vet att den här filmen är inte ute än, men samma sak som med Super Mario Bros. Filmen så ska jag tänka mest på de Engelska rösterna och det vore lika bra om de var också med i filmen. :D ;D

Elphaba Thropp: Stran Cetin
Glinda Upland: ???
Fiyero Tigelaar: ???
Trollkarlen från Oz: Joakim Jennefors
Boq: Kim Sulocki
Madame Morrible: Annica Smedius
Nessarose Thropp: ???
Pfannee: Anders Öjebo
ShenShen: ???
Miss Coddle: ???
Avaric: ???
Professor Nikidik: ???
Dig kan man lita på ;D

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 23:24:37Vet att Eriks Svenska röst är helt riktigt confirmed, och jag har inget alternativ för honom (Kanske Jörgen Düberg igen, men rösterna hos de tecknade karaktärerna brukade inte återvända, så... :-\) Jag tar upp de andra:

Ariel: Förmodligen någon sångerska?...
Sebastian: Christian Hedlund
Blunder: Någon ung skådespelare...
Måsart: Laila Adéle
Ursula: Osäker... :-\
kung Triton: Alexander Lycke
Grimsby: Hm... Vad sägs som Claes Ljungmark, kanske? :)
drottning Selina: Charlotte Ardai Jennefors

Mycket klurigt, men nåja...
Dig ka man lita ;D

Daniel Hofverberg

Jag tror nog att det mest sannolika är att det är något troll som varit i farten, och att rollistan för Into the Woods på Wikipedia är helt påhittad - just för att det förefaller högst osannolikt att Wikipedia kunnat avslöja en komplett rollista till en dubbning som inte haft premiär någonstans. Trots allt är ju dubbningsprojekt nästan alltid sekretessbelagda, åtminstone fram till premiären, varför det förefaller osannolikt att någon kunnat läcka ut så mycket uppgifter till en dubbning som inte använts någonstans än.

Dessutom har jag svårt att tro varför Disney skulle beställa en svensk dubbning nu av en nio år gammal film. Det var logiskt med Förtrollad, i och med att en tvåa skulle komma som utifrån målgruppen nu bör dubbas - då måste man ju liksom antingen dubba båda två eller ingen av dem. Men såvitt jag vet är det väl ingen uppföljare planerad av Into the Woods, och heller inga särskilda händelser som gör att filmen skulle bli extra populär eller uppmärksammad i år.

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 22:53:41Ärligt talet vet jag inte oom den dubbnigen är riktig ???
Jag är också starkt misstänksam på att dubbningen inte är riktig, utan att någon helt godtyckligt har hittat på en rollista; på samma sätt som förekommit flera gånger förut på Wikipedia. Att det heller inte står någon källangivelse för uppgifterna ökar ju inte direkt trovärdigheten...

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 april 2023 kl. 23:05:23Tja, både Andreas Rothlin Svensson och Jonas Malmsjö har dubbat Johnny Deep två gånger, så... och dubbningen stod så på Wikipedia.
Fast kan Rothlin Svensson  sjunga  ?  var ju min fråga ;)