Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: MOA skrivet 20 oktober 2023 kl. 23:42:43Int könstigt om man har dyslexi
Så det är inget fel med det 🥺❓
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Har filmen Reefer Madness: The Movie Musical släppets i sverige ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 oktober 2023 kl. 22:31:07Har filmen Reefer Madness: The Movie Musical släppets i sverige ?
Inte vad jag vet. Jag hittar inga spår av den i vare sig Svensk Mediedatabas eller Kungliga Bibliotekets tidningstjänst. Den finns heller inte med i vare sig Statens Medieråds databas eller i Svensk Filmdatabas, vilket innebär att den inte kan ha visats på bio.

Originalfilmen från 1936, d.v.s. propagandafilmen som musikalen parodierar, ser dock ut att ha visats på TV vid något tillfälle 1990 att döma av KBs tidningstjänst; oklart vilken kanal då den inte finns med i Svensk Mediedatabas. Men som sagt, inte 2005 års film.

gstone

Jag har en fråga till Daniel angånde Paw Patrol: Storfilmen rollistan.

Har du tid och ork ?

gstone

Var Jesus verkligen guds son ?

Hade han särskilda krafter ?

Eller var allting bara " fake"

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 november 2023 kl. 17:52:26Gillar ni min profil bild ?
Den är fin, jag har dock hört att många klagar på Önskan och säger att den ser ofärdig ut.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 18:51:45Den är fin, jag har dock hört att många klagar på Önskan och säger att den ser ofärdig ut.
Dom är  dumma.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 18:51:45Den är fin, jag har dock hört att många klagar på Önskan och säger att den ser ofärdig ut.
Jag tycker att animationen är fin, det är samma typ av datoranimation som i Sofia Den Första.

Däremot tycker jag att animationen i Lilla Kycklingen[b/] (som var Disney-huvudstudions första 100% datoranimerade film) är fruktansvärd, detta var också innan Disney hade vant sig vid datoranimation.

Steffan Rudvall

Barnen började titta på julkalendern Tomtemaskinen från 1993. 

Jag märkte att i det första avsnittet så händer det en konstig grej, när Gustavsson introduceras dyker han upp i stillbilder. 

Är det gjort medvetet? Jag tror inte det eftersom att det faktiskt är rörlig bild när han lämnar scenen.

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2023 kl. 20:44:38Barnen började titta på julkalendern Tomtemaskinen från 1993.

Jag märkte att i det första avsnittet så händer det en konstig grej, när Gustavsson introduceras dyker han upp i stillbilder.

Är det gjort medvetet? Jag tror inte det eftersom att det faktiskt är rörlig bild när han lämnar scenen.
Enligt Goliat är det medvetet.

gstone

Villa idioter  >:(

Skokaka

Ä' det normalt om jag får utbrott när jag förlorar efter att ha spelat Uno? Att jag är allra sist, asså...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 november 2023 kl. 19:50:51Jag tycker att animationen är fin, det är samma typ av datoranimation som i Sofia Den Första.

Däremot tycker jag att animationen i Lilla Kycklingen[b/] (som var Disney-huvudstudions första 100% datoranimerade film) är fruktansvärd, detta var också innan Disney hade vant sig vid datoranimation.
Håller med om både och.

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet  2 november 2023 kl. 20:57:31Enligt Goliat är det medvetet.
Det han påstår i sitt inlägg stämmer nog för även vissa delar av dekoren försöker efterlikna illustrationer...