Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2024 kl. 23:08:30Shrek 5 kommer på bio första juli 2026 ;D :D :D :D :D!
Något att se fram emot i så fall. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Italien har vunnit flest gånger i mina ranking videor

Skokaka

Idag så fick jag mitt första spel till mitt Switch (Super Mario Bros. Wonder). Jag kan säga att det är både kreativt och kul. :D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 juli 2024 kl. 00:09:23Idag så fick jag mitt första spel till mitt Switch (Super Mario Bros. Wonder). Jag kan säga att det är både kreativt och kul. :D
Bra första spel måste jag säga! Mitt första var Mario Kart 8 Deluxe, snart kommer jag troligen också ha Super Mario 3D All Stars
Citat från: Historielektions Soveren skrivet 15 juli 2024 kl. 01:24:37Någon har skrivit en artikel om @MOA eller hennes Youtubekanal...

https://www.filmtopp.se/nyhet/vi-har-hittat-the-simpsons-pa-svenska&ved=2ahUKEwi6jvay1qeHAxUdHRAIHViCCd4QFnoECA0QBQ&usg=AOvVaw1mpXbTv1mw-x_jVxdow6aA
Nere för underhåll

gstone

Jag köpte Lejonkungen II – Simbas skatt på Blu Ray idag
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Det luktade bränt i ugnen i 1 månad & nu såg vi orsaken: En pommes frites
Vi undrade alltid var det var men nu när Farsan öppnade ugnen för att rengöra den såg vi den. Svart som en kolbit, bortkastad nu

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 16 juli 2024 kl. 20:34:24Det luktade bränt i ugnen i 1 månad & nu såg vi orsaken: En pommes frites
Vi undrade alltid var det var men nu när Farsan öppnade ugnen för att rengöra den såg vi den. Svart som en kolbit, bortkastad nu
Hoppsan sa, den var säkert kamouflerad efter att ha utstått så mycket värme.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 16 juli 2024 kl. 20:38:01Hoppsan sa, den var säkert kamouflerad efter att ha utstått så mycket värme.
Ja helt svart, trodde först att det berodde på fläskpannkaka men det måste inträffat när jag bjöd kompisarna på kebab. Nu luktar det nog inte bränt på ett bra tag framöver

Skokaka

Nu så har jag kommit till sista bossen och klarade hela spelet. WOW! Jag kan inte fatta att jag faktiskt kunde klå den sista nivån på en och samma dag. Mina tankar om Super Mario Bros. Wonder?

Pros:
*Jag klarade mig rätt bra, trots alla utmaningar. Inte för lätt, inte för svårt, precis som det ska vara.
*Alla nya power-ups var kreativa. Det är kul att vara en giraff, blåsa bubblor genom munnen eller att borra igenom allt. 
*För en gångs skull så hänger Daisy med på ett äventyr som inte är bara ett party, kart eller sport spel. (Nåja, hon är ju också upplåsbar i Super Mario Run efter att man har räddat henne, fast det är mera utav en app spel...)
*Massa nya fiender. Gillade rätt många utav dom.
*I varje nivå så hittar man en Wonder Flower, om man rör den så blir det lite utav en WTF moment. Till exempel de första, rören slingrar sig som larver och piranha plants sjunger. Känns som att man är på droger, och det är i hela fall bättre att gå igenom en nivå efter att man ha rört den blomman än att faktiskt vara på droger. Tro mig, droger är inget kul eller bra... Man ser även dessa och andra Wonder Flower händelser i sista bossen.
*Ett utav de få spelen där röster är med i. Tycker att en del utav de talande blommorna (kanske inte alla utav dom?) låter lite som Tom Kenny. (Rösten till SvampBob. På tal om det... Ser inte Luigis bubblaförklädnad lite ut som Patrik Stjärna? Rosa med gröna byxor, kanske det var en intended referens, då SvampBob och Patrik gillar att blåsa såpbubblor.) 
*Florian förvandlas inte till en människa i slutet, som jag först var orolig för att det skulle hända. Bra karaktär, förresten.
*Lika färgglatt och fantastiskt som vanligt i alla världarna.
*Om det är för svårt så kan man antingen spela som en Yoshi eller Nabbit, ingen utav dom kommer att förlora liv om fiender rör dom. Förresten, Nabbit var ett överraskande alternativ att spela som, första gången man kan spela som honom i ett äventyr, eller? ???
*En del nivåer kan man hoppa över om det faktiskt blir för svårt.
*I sluttexterna så är allt i spelet med efter varje ögonblick som bonus i slutet. Och såklart, man kan inte dö i sluttexterna, såklart. ;) 

Cons:
*Just när Daisy är med så har hon tyvärr bytt röst. Jag var först ärligt talat skeptiskt till den nya rösten och tyckte att hon lät lite för ung. Men nu när jag spelade det så tycker jag att hon faktiskt har samma charm som Deanna Mustard, låter dock som en yngre Daisy, men i hela fall... Jag saknar dock Deanna. Varför ersattes hon? Är hon död? Snälla, säg inte att det är fallet...
*En del fiender tyckte jag inte om, de var för jobbiga...
*En del nivåer kan man tyvärr inte hoppa över, då det krävs att hitta en Wonder Seed, även om inte alla nivåer kräver det... Problemet är förstås på nivåns svårighet...
*En del fiender är tyvärr med i bara en nivå... Även om de återvänder i sista bossen eller under sluttexterna. En del är för det bästa dock att de var bara med en gång. :-\
*Jag tyckte att Kamek var ärligt talat bara helt enkelt "där", då han bara trollar fram Bowsers luftskepp i en del tillfällen och gör annars inte så mycket i spelet. Man slåss bara mot Bowser Jr. i de första boss-nivåerna för varje värld, och Bowser i slutet.
*Lite komplicerat ibland...
*Jag tycker att karaktärernas design i denna, även om fortfarandra bra, ser lite annorlunda ut och verkar kortare. De ser åtminstone inte helt likadana ut som dom gör i fodralet...

Men i hela fall, detta är ändå ett 10/10 spel för mig. Även om den också var gjord i 2023, men varje år har ju både bra och dåliga saker. Men ja, detta var ett riktigt imponerade nytt spel som vanligt. :D ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 juli 2024 kl. 22:40:41Nu så har jag kommit till sista bossen och klarade hela spelet. WOW! Jag kan inte fatta att jag faktiskt kunde klå den sista nivån på en och samma dag. Mina tankar om Super Mario Bros. Wonder?

Pros:
*Jag klarade mig rätt bra, trots alla utmaningar. Inte för lätt, inte för svårt, precis som det ska vara.
*Alla nya power-ups var kreativa. Det är kul att vara en giraff, blåsa bubblor genom munnen eller att borra igenom allt.
*För en gångs skull så hänger Daisy med på ett äventyr som inte är bara ett party, kart eller sport spel. (Nåja, hon är ju också upplåsbar i Super Mario Run efter att man har räddat henne, fast det är mera utav en app spel...)
*Massa nya fiender. Gillade rätt många utav dom.
*I varje nivå så hittar man en Wonder Flower, om man rör den så blir det lite utav en WTF moment. Till exempel de första, rören slingrar sig som larver och piranha plants sjunger. Känns som att man är på droger, och det är i hela fall bättre att gå igenom en nivå efter att man ha rört den blomman än att faktiskt vara på droger. Tro mig, droger är inget kul eller bra... Man ser även dessa och andra Wonder Flower händelser i sista bossen.
*Ett utav de få spelen där röster är med i. Tycker att en del utav de talande blommorna (kanske inte alla utav dom?) låter lite som Tom Kenny. (Rösten till SvampBob. På tal om det... Ser inte Luigis bubblaförklädnad lite ut som Patrik Stjärna? Rosa med gröna byxor, kanske det var en intended referens, då SvampBob och Patrik gillar att blåsa såpbubblor.) 
*Florian förvandlas inte till en människa i slutet, som jag först var orolig för att det skulle hända. Bra karaktär, förresten.
*Lika färgglatt och fantastiskt som vanligt i alla världarna.
*Om det är för svårt så kan man antingen spela som en Yoshi eller Nabbit, ingen utav dom kommer att förlora liv om fiender rör dom. Förresten, Nabbit var ett överraskande alternativ att spela som, första gången man kan spela som honom i ett äventyr, eller? ???
*En del nivåer kan man hoppa över om det faktiskt blir för svårt.
*I sluttexterna så är allt i spelet med efter varje ögonblick som bonus i slutet. Och såklart, man kan inte dö i sluttexterna, såklart. ;) 

Cons:
*Just när Daisy är med så har hon tyvärr bytt röst. Jag var först ärligt talat skeptiskt till den nya rösten och tyckte att hon lät lite för ung. Men nu när jag spelade det så tycker jag att hon faktiskt har samma charm som Deanna Mustard, låter dock som en yngre Daisy, men i hela fall... Jag saknar dock Deanna. Varför ersattes hon? Är hon död? Snälla, säg inte att det är fallet...
*En del fiender tyckte jag inte om, de var för jobbiga...
*En del nivåer kan man tyvärr inte hoppa över, då det krävs att hitta en Wonder Seed, även om inte alla nivåer kräver det... Problemet är förstås på nivåns svårighet...
*En del fiender är tyvärr med i bara en nivå... Även om de återvänder i sista bossen eller under sluttexterna. En del är för det bästa dock att de var bara med en gång. :-\
*Jag tyckte att Kamek var ärligt talat bara helt enkelt "där", då han bara trollar fram Bowsers luftskepp i en del tillfällen och gör annars inte så mycket i spelet. Man slåss bara mot Bowser Jr. i de första boss-nivåerna för varje värld, och Bowser i slutet.
*Lite komplicerat ibland...
*Jag tycker att karaktärernas design i denna, även om fortfarandra bra, ser lite annorlunda ut och verkar kortare. De ser åtminstone inte helt likadana ut som dom gör i fodralet...

Men i hela fall, detta är ändå ett 10/10 spel för mig. Även om den också var gjord i 2023, men varje år har ju både bra och dåliga saker. Men ja, detta var ett riktigt imponerade nytt spel som vanligt. :D ;D
Man blir elefant & inte giraff & Wonder blommorna är verkligen LSD Trip. Blommorna spelas av Mick Wingert & han är riktigt bra. Jag är också säker på att Deanna Mustard är hur levande som helst. Kamek kunde haft en större roll i spelet & slutet av Airhip levlarna är knappt någon boss. Gillar inte dom levlarna. I övrigt skulle jag skrivit samma sak så bra skrivet Skokaka ;D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 17 juli 2024 kl. 23:40:36Man blir elefant & inte giraff & Wonder blommorna är verkligen LSD Trip. Blommorna spelas av Mick Wingert & han är riktigt bra. Jag är också säker på att Deanna Mustard är hur levande som helst. Kamek kunde haft en större roll i spelet & slutet av Airhip levlarna är knappt någon boss. Gillar inte dom levlarna. I övrigt skulle jag skrivit samma sak så bra skrivet Skokaka ;D
Tackar. ;D
Jag vet att det är egentligen elefanter dom blir till (av någon anledning), men att jag säger giraff även om jag vet att de är elefanter är en referens till detta: https://www.youtube.com/watch?v=AB13kKQS6Os&pp=ygURZGV0IMOkciBlbiBnaXJhZmY%3D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 juli 2024 kl. 23:57:18Tackar. ;D
Jag vet att det är egentligen elefanter dom blir till (av någon anledning), men att jag säger giraff även om jag vet att de är elefanter är en referens till detta: https://www.youtube.com/watch?v=AB13kKQS6Os&pp=ygURZGV0IMOkciBlbiBnaXJhZmY%3D
Åh Svampbob... Varför slutade Tommy Nilsson spela Patrik? Bra att referensen fanns

MOA

Fick en kommentar om att jag har en cool & tuff röst men inte på imitationsvideon

gstone

Ole Ornered var jätte bra som ilska jag tyckte han passade rollen utmärkt  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"