Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  7 september 2024 kl. 23:31:42Sett filmen flera gånger men känner inte igen Gunnar Ernblad, han måste vara riktigt bra på att förvränga rösten här.
Servitör = Kocken
Kan nog också vara för att han var yngre på den tiden, ingen röst förblir oförändrad.

Oscar Isaksson

Citat från: MOA skrivet  7 september 2024 kl. 23:31:42Sett filmen flera gånger men känner inte igen Gunnar Ernblad, han måste vara riktigt bra på att förvränga rösten här.
Servitör = Kocken
"kocken" heter Mannekenpix. Det är en helt annan roll än Servitören, som inte ens syns i bild.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 september 2024 kl. 10:54:42Vid de flesta eller alla Lasse Swärds dubbningar efter 1976 råder det ju ingen tvekan om att dubbningarna gjordes hos Tonservice Löthner & Löthner, men det här blir ju ett visst gränsfall när filmen hade premiär samma år som företaget grundades.
Ska man göra antagandet att tex även Svansjön som Lasse Swärd dubbade, spelades in hos Tonservice Löthner & Löthner. Det finns väldigt lite skrivet om den, kanske för den dubbades direkt för video. Utgiven fösta gången genom Trix Videofilmer i januari 1982.

Detta har förbryllat mig mycket. Vad det är för en film, som nämns i en Expressenartikel från den 22 december 1982?
bib13991089_19821222_11242_346_0061.jpg

Mathilda Gustafsson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 september 2024 kl. 18:52:21Ska man göra antagandet att tex även Svansjön som Lasse Swärd dubbade, spelades in hos Tonservice Löthner & Löthner. Det finns väldigt lite skrivet om den, kanske för den dubbades direkt för video.
Apropos Lasse Swärd, Vet du någonting om hans dubbning av Lucky Luke i Bröderna Daltons hämnd? Till exempel Jolly Jumper och Ratata står inte med på hemsidan här.

Oscar Isaksson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 september 2024 kl. 18:58:15Apropos Lasse Swärd, Vet du någonting om hans dubbning av Lucky Luke i Bröderna Daltons hämnd? Till exempel Jolly Jumper och Ratata står inte med på hemsidan här.
Ratata som i filmen kallas Rantanplan är Gunnar Ernblad, har jag skrivit upp någon gång. Men inget om Jolly Jumper. Jag ska beställa fram PR-material och se om det står något om det.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 september 2024 kl. 19:30:30Ratata som i filmen kallas Rantanplan är Gunnar Ernblad, har jag skrivit upp någon gång. Men inget om Jolly Jumper. Jag ska beställa fram PR-material och se om det står något om det.
Verkligen? Gunnar låter så pass annorlunda och nasal i den rollen så att det nästan är lite svårt att tro att det är han.

Oscar Isaksson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 september 2024 kl. 19:33:13Verkligen? Gunnar låter så pass annorlunda och nasal i den rollen så att det nästan är lite svårt att tro att det är han.
Har lyssnat igen och jag tycker det låter som Gunnar men som håller för näsan. Vet dock inte var uppgiften jag har i mina anteckningar kommer ifrån.

Oscar Isaksson

Sagan om de tre små grisarna (Les 3 petits cochons, 1995) 
utgiven av Polygram Video 1996.

Svenska röster:
Dick Eriksson
Måns Eriksson
Andreas Nilsson
Vicki Benckert
Charlotte Ardai
Joakim Jennefors
Hasse Jonsson
Steve Kratz
Annelie Berg
Mikael Ahlberg

Svensk översättning:
Carina Hedenberg

Svensk bearbetning:
Lasse Svensson / Eurotroll AB

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 september 2024 kl. 23:52:09Sagan om de tre små grisarna (Les 3 petits cochons, 1995)
utgiven av Polygram Video 1996.

Svenska röster:
Dick Eriksson
Måns Eriksson
Andreas Nilsson
Vicki Benckert
Charlotte Ardai
Joakim Jennefors
Hasse Jonsson
Steve Kratz
Annelie Berg
Mikael Ahlberg

Svensk översättning:
Carina Hedenberg

Svensk bearbetning:
Lasse Svensson / Eurotroll AB
Tack. Ännu en film jag måste medge att jag inte ens hört talats om... :-[

Du vet inget om vem som spelar respektive rollfigur? Jag är ju inte så jätteförtjust i att bara ange röster i grupp, om det går att undvika...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 september 2024 kl. 19:30:30Ratata som i filmen kallas Rantanplan är Gunnar Ernblad, har jag skrivit upp någon gång. Men inget om Jolly Jumper. Jag ska beställa fram PR-material och se om det står något om det.
Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 september 2024 kl. 23:50:14Har lyssnat igen och jag tycker det låter som Gunnar men som håller för näsan. Vet dock inte var uppgiften jag har i mina anteckningar kommer ifrån.
Kan det vara Gunnar som spelar Jolly Jumper också? Han spelade ju honom på 90-talet.

gstone

Muses Klubhus höstfest 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Guardians of the Galaxy the animated series 

gstone

Här är credits till VOD filmen Pälsklingar i knipa(orginal titel Chien et Chat )

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 september 2024 kl. 21:05:56Här är credits till VOD filmen Pälsklingar i knipa(orginal titel Chien et Chat )
Men det borde väl vara fler än de sex rollfigurerna som medverkar...? Och likväl inga "Övriga röster"... ???

Filmen släpps ju dock inte förrän den 1 oktober, så jag har förstås inte kunnat se den än.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 september 2024 kl. 21:11:59Men det borde väl vara fler än de sex rollfigurerna som medverkar...? Och likväl inga "Övriga röster"... ???

Filmen släpps ju dock inte förrän den 1 oktober, så jag har förstås inte kunnat se den än.
Jag har fått listan få scanbox själva :)