Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

sämsta dubbningarna

Startat av clash, 3 november 2005 kl. 19:53:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 25 december 2024 kl. 22:39:21Supersonic CPH
De har ingenting med Sun Studio att göra förutom att de också dubbar från Köpenhamn och därför har fått anlita såna som bor i närheten.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 december 2024 kl. 22:45:46De har ingenting med Sun Studio att göra förutom att de också dubbar från Köpenhamn och därför har fått anlita såna som bor i närheten.
Det var MOA som sa Nya Sun Studio !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Tintin

I och med att podden Tajmat och klart just nu går igenom de 6 Beck-filmerna från 90-talet med Gösta Ekman så passade jag på att se om alla nu i helgen.

Filmerna var svensk-tyska samproduktioner, vilket gjorde att det i vissa roller förekom tyska skådespelare som sedan dubbades till svenska.

Det finns flera dåliga exempel, men mitt förstapris går till Kapten Mård från filmen Polismördaren (1994). Känns som det hade varit bättre (och mer förtroendeingivande) att välja en svensk skådespelare i den rollen.

Vid 45.35

https://www.dailymotion.com/video/x8m37j1

Vilka som ligger bakom de svenska rösterna finns tyvärr inte dokumenterat, men kul att det finns en tråd här på forumet i ämnet.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12349.0

Nighty11x

Lite sent svar på denna fråga (bara 20 år försent :P ) men mitt svar skulle ligga på Sun Studio avsnitten av Fairly OddParents (d.v.s Kanaljägare - Crash Nebula), tycker skådisarna inte funkar lika bra som dem gjorde i KM Media avsnitten.

Jag känner väl att jag vant mig lite med tiden över Sun Studio rösterna och jag säger inte att röstskådespelarna isej är dåliga, med vissa av rösterna så uppskattar jag deras övriga verk väldigt mycket, men jag tittar ändå hellre på KM Media avsnitten. Dessutom tycker jag det är lite dumt att man ändrar rollistan för typ 15 avsnitt och sen aldrig igen.