Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

Finns dessa på Disney + ? 

Is prinsessan 

Djungelboken 1994

En Prinsessas Dagbok (Samt 2an)

Mighty Joe Young 

Tall Tale  

Älskling jag krymte barnen 

gstone

Citat från: moviefan skrivet 25 februari 2025 kl. 13:59:50Finns dessa på Disney + ?

Is prinsessan

Djungelboken 1994

Mighty Joe Young

Tall Tale 

ska kolla

gstone

Citat från: moviefan skrivet 25 februari 2025 kl. 13:59:50Finns dessa på Disney + ?

Is prinsessan

Djungelboken 1994

Mighty Joe Young

Tall Tale 

Is prinsessan ja

Djungelboken 1994 nej

En Prinsessas Dagbok (Samt 2an) ja

Mighty Joe Young ja på svenska till och med

Tall Tale  nej

Älskling jag krymte barnen  ja

gstone

Is prinsessan

Djungelboken 1994

Mighty Joe Young

Tall Tale 

Vill du köpa ? https://www.tradera.com/item/302149/662139796/det-otroliga-aventyret-aka-tall-tale-disney-x-rental-

moviefan

gstone

Citat från: moviefan skrivet 25 februari 2025 kl. 14:16:36Tror inte det, den är ju på vhs.  Kanske om den fanns på bluray.  ;)
ville bara vara till hjälp kompis :)

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 25 februari 2025 kl. 14:16:36Tror inte det, den är ju på vhs.  Kanske om den fanns på bluray.  ;)
Det otroliga äventyret finns däremot som digital hyrfilm på Prime Video med svensk text:
https://www.primevideo.com/-/sv/detail/Det-otroliga-%C3%A4ventyret/0FBFE72V8I3YTMSRUIMQY4JHL1

Men verkar märkligt nog inte finnas på andra digitala hyr- och köptjänster, såsom SF Anytime...

gstone

Disney är inte intresserad av att göra live action filmer så  vigare dom inte är remakes av deras gamla filmer längre ;D ;D

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  4 mars 2025 kl. 23:45:15Disney är inte intresserad av att göra live action filmer så  vigare dom inte är remakes av deras gamla filmer längre ;D ;D
Källa på det, tack. 
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 mars 2025 kl. 23:45:15Disney är inte intresserad av att göra live action filmer så  vigare dom inte är remakes av deras gamla filmer längre ;D ;D
Visserligen har Disney haft en viss inriktning mot nyfilmatiseringar på sistone, men det verkar ju inte stämma helt och hållet i alla fall - trots allt var det ju bara ett och ett halvt år sedan Indiana Jones and the Dial of Destiny hade premiär, och för bara några månader sedan hade Young Woman and the Sea premiär i Sverige (jag tror inte att den någonsin visades på bio här, utan släpptes nog direkt på Disney+ i de nordiska länderna).

Om inget oförutsett inträffar ska ju också Tron: Ares få premiär nu till hösten - såvitt jag kan läsa mig till är den färdiginspelad och håller på att klippas/efterbehandlas just nu.

Jag hittar heller inget som tyder på att Freakier Friday skulle vara inställd, utan den verkar vara planerad att släppas till hösten - det är ju visserligen en uppföljare, men ingen remake av någon gammal film i alla fall.

Och redan nu under våren ska ju Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Road Trip släppas, såvitt jag förstår direkt på Disney+.

(Ser man till hela koncernen Disney med alla varumärken finns många fler exempel, men nu har jag bara fokuserat på varumärket Walt Disney Pictures)

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 mars 2025 kl. 00:24:13Källa på det, tack.
Jag skulle också vilja ha en källa på det, för har de sagt det så verkar det ju uppenbarligen inte överensstämma med verkligheten; eller åtminstone inte helt och hållet.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 mars 2025 kl. 00:24:13Källa på det, tack.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 mars 2025 kl. 01:10:44Visserligen har Disney haft en viss inriktning mot nyfilmatiseringar på sistone, men det verkar ju inte stämma helt och hållet i alla fall - trots allt var det ju bara ett och ett halvt år sedan Indiana Jones and the Dial of Destiny hade premiär, och för bara några månader sedan hade Young Woman and the Sea premiär i Sverige (jag tror inte att den någonsin visades på bio här, utan släpptes nog direkt på Disney+ i de nordiska länderna).

Om inget oförutsett inträffar ska ju också Tron: Ares få premiär nu till hösten - såvitt jag kan läsa mig till är den färdiginspelad och håller på att klippas/efterbehandlas just nu.

Jag hittar heller inget som tyder på att Freakier Friday skulle vara inställd, utan den verkar vara planerad att släppas till hösten - det är ju visserligen en uppföljare, men ingen remake av någon gammal film i alla fall.

Och redan nu under våren ska ju Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Road Trip släppas, såvitt jag förstår direkt på Disney+.

(Ser man till hela koncernen Disney med alla varumärken finns många fler exempel, men nu har jag bara fokuserat på varumärket Walt Disney Pictures)
Jag skulle också vilja ha en källa på det, för har de sagt det så verkar det ju uppenbarligen inte överensstämma med verkligheten; eller åtminstone inte helt och hållet.
Omnämns i denna video;

https://www.youtube.com/watch?v=ZC3CyDRqk-c

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 mars 2025 kl. 01:10:44Jag skulle också vilja ha en källa på det, för har de sagt det så verkar det ju uppenbarligen inte överensstämma med verkligheten; eller åtminstone inte helt och hållet.
Jag bara gissar 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 mars 2025 kl. 01:10:44Jag skulle också vilja ha en källa på det, för har de sagt det så verkar det ju uppenbarligen inte överensstämma med verkligheten; eller åtminstone inte helt och hållet.
Jag gör en informerade gissning på vad som verkar sälja