Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det är min favorit film så här långt detta år :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

A

Problemet med Snövit är ju att folk inte ser den som en film utan man ser på skådespelarnas politiska åsikter men som film är den hyfsat bra ändå sin egna grej till skillnad från den livlösa Lejonkungen remaken.

gstone

filmen var väl gjord tycker jag

gillade alla dvärgarna och dom nya fina sånger :)

vackra miljiör och spegeln rockade( perfekt svenskt röst val :D

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 24 mars 2025 kl. 20:30:39Nja, säg inte det. Kommande Lilo & Stitch har potential att kunna bli en succé, och de flesta överlag verkar mer positivt inställda till den filmen än Snövit.
Det tycker jag nog känns lite väl överskattat, ju nyare en film är desto onödigare blir det med en nyinspelning, dessutom är det knappt någon skillnad egentligen med tanke på att CGI-karaktärerna ser ut nästan exakt som de tecknade, i synnerhet Stitch själv, där t.o.m. Chris Sanders återkommer i sin roll, och samma år har DreamWorks stämplat ett datum med sin nyinspelning av Draktränaren som kom ut 8 år senare än Lilo och Stitch och så är Chris Sanders också inblandad i båda filmerna, så det är alltså inte bara Disney som blivit lite väl förtjusta i att göra nyinspelningar på senare år, utan nu verkar även DreamWorks börjat ta efter dem.

Jag har sedan tidigare bestämt att jag inte kommer att se Disneys nyinspelningar på bio och de finns ju ändå alltid att se i efterhand, men Snövit tycker jag iallafall har mer potential än Lilo och Stitch, tycker även att flera andra av Disneys nyinspelningar har mer potential än den filmen, och förhoppningsvis blir inga fler nyinspelningar ens i närheten av lika kassa som Pinocchio iallafall.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 22 mars 2025 kl. 10:56:49Jag tror inte ha bara skulle hitta på saker
Hur Guri Schanke fick rollen som Pocahontas har han plockat ur arslet, https://disneyinternationaldubbings.weebly.com/pocahontas--norwegian-cast.html

Han tänker väl, "Hon är känd och hon kommer ändå inte svara på folks meddelanden så ingen kommer få veta att jag ljuger."
Guri har dock besvarat mig att hon inte hade en enda aning om varför hon fick rollen, så hela trivian var påhittad av Charguigou för uppmärksamhet.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 mars 2025 kl. 10:11:55Inte alltid, kolla till exempel på kör-listan till Mulan, jag kan intyga det eftersom samma kör-lista står med på Bluray-utgåvan;

https://disneyinternationaldubbings.weebly.com/mulan--swedish-cast.html
Visst folk kan felkrediterad av misstag men i Charguigou's fall så lägger han in vilseledande info med flit i kombination med san info.

Typ Guri Schanke i Pocahontas som jag nämnde som han ljög ihop för uppmärksamhet.

@willdubguru kan bekräfta vilket jävla svin både Charguigou och Agust Ingi är.
Agust Ingi håller också på med så kallad gatekeeping.

DingoPictures2005

Yes Ruth Langer stod också länge med flit felkrediterad som Fru Jumbo på Charguigou's hemsida men nu när han säkert läst att folk sett igenom lögnen så har han varit snabb att ändra till ett frågatecken efter, usch pissig attityd.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 mars 2025 kl. 09:55:30Yes Ruth Langer stod också länge med flit felkrediterad som Fru Jumbo på Charguigou's hemsida men nu när han säkert läst att folk sett igenom lögnen så har han varit snabb att ändra till ett frågatecken efter, usch pissig attityd.
Hoppas han inte ljuger om denna filmen, vore extremt dåligt

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 25 mars 2025 kl. 11:02:19Hoppas han inte ljuger om denna filmen, vore extremt dåligt
Det går inte att säga, men ta allt från sidan med en nypa salt.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 25 mars 2025 kl. 11:02:19Hoppas han inte ljuger om denna filmen, vore extremt dåligt
Såvitt jag kan se överensstämmer hans lista på Snövit med den officiella från eftertexterna till 100%, så när som att han har delat upp Lyricist i 2025 och 1938; vilket man väl kan tycka vad man vill om

Det enda man kan ifrågasätta är hans fotnot om att Hej hå skulle använda sångtexterna från 1938 års originaldubb av Snövit och de sju dvärgarna, vilket uppenbarligen är felaktigt. Mest troligt har han bara utgått ifrån crediteringen av Karl Lennart, och utifrån det dragit sina egna (felaktiga) slutsatser - uppenbarligen har han i alla fall inte faktiskt hört dubbningen, om han nu ens har sett filmen...

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 25 mars 2025 kl. 22:13:01https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/25kdwa/snovit-film-disney-kritik-sanna-dollan
Det håller jag fullständigt med om, och jag tycker verkligen också att de borde ha anlitat riktiga kortväxta skådespelare istället för dessa nästan människoliknande datoranimerade varelser - det skär sig för mycket från filmade skådespelare, så att datoranimationen inte passar in i sammanhanget.

Visst förstår jag Disneys tanke att inte spä på stereotyper, men det borde man ha kunnat undvika genom manuset istället; så överlag tycker jag att fördelarna med råge hade övervägt nackdelarna med riktiga filmade dvärgar. Dvärgarna är ju trots allt inte onda, varken här eller i den tecknade filmen, så det är ju inte så att folk riskerar att tro att kortväxta människor är onda eller elaka...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2025 kl. 14:05:24Såvitt jag kan se överensstämmer hans lista på Snövit med den officiella från eftertexterna till 100%, så när som att han har delat upp Lyricist i 2025 och 1938; vilket man väl kan tycka vad man vill om

Det enda man kan ifrågasätta är hans fotnot om att Hej hå skulle använda sångtexterna från 1938 års originaldubb av Snövit och de sju dvärgarna, vilket uppenbarligen är felaktigt. Mest troligt har han bara utgått ifrån crediteringen av Karl Lennart, och utifrån det dragit sina egna (felaktiga) slutsatser - uppenbarligen har han i alla fall inte faktiskt hört dubbningen, om han nu ens har sett filmen...
Det känns som att det kan vara en felkreditering vem som helst kan göra, men då han medvetet ljugit om saker som hur Guri Schanke fick rollen som Pocahontas så är han absolut ingen person att lita på och därav tror jag det är medveten felinfo som han också skrev in med bland Ruth Langer i Dumbo, där han bestämt sig för att Ruth hade spelat fru Jumbo och därav skrev han in det som fakta.

gstone

Citat från: A skrivet 25 mars 2025 kl. 22:13:01https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/25kdwa/snovit-film-disney-kritik-sanna-dollan
Jag har ju funktion variation vilket är ett slags handikapp

så jag är väl så illa tvungen att hålla med denna person även om jag själv var väldigt fest vid alla dvärgarna i denna

jag tyckte dom var härliga , gulliga och roliga, men jag skulle väl inte vara mycket om av en förkämpe för föll med funktions variatorner om jag inte häll med henne

Är lite tryckt mot ett hörn här

MOA

Denna film var så katastrofalt dålig att skjutit Live Action Trassel på isen. Om ryktet är sant kommer den aldrig bli av vilket är tur