Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 augusti 2025 kl. 01:03:49Intressant att notera är att svenska Ginza har den brittiska boxen i nyutgåva med nytt omslag till salu för 159 kr:
https://www.ginza.se/product/14422

Det märkliga är att deras omslag bara anger engelskt ljudspår och engelsk text - inga andra språk alls. Kan verkligen Warner Bros. ha gjort en ny mastring och tagit bort alla andra språk på skivorna, eller innehåller den här utgåvan samma skivor som den tidigare; så att de bara struntat i att nämna andra språk än engelska på omslaget...? ???
Det är den utgåvan jag har !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 augusti 2025 kl. 09:47:28Det är den utgåvan jag har !
Okej, har den svenskt tal eller text, eller inte?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 augusti 2025 kl. 09:48:56Okej, har den svenskt tal eller text, eller inte?
Jag borde nog kolla det 

återkommer senare idag 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 augusti 2025 kl. 09:48:56Okej, har den svenskt tal eller text, eller inte?
Dom har svenskt tal

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 augusti 2025 kl. 11:18:09Dom har svenskt tal
Har även den sista skivan svenskt tal, eller bara volym 1 och 2?

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 augusti 2025 kl. 19:58:57Nej
Precis som jag misstänkte - då är det alltså exakt samma skivor som Warner Bros. släppt på nytt, i en nyutgåva med nytt omslag.

Alltså är det fortfarande TV-inspelningar från Cartoon Network som krävs för att få tag i de sista 12 avsnitten med svenskt tal, under förutsättning att de avsnitten har dubbats till svenska...

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 augusti 2025 kl. 01:49:41Det var ett oväntat bra utgångsbud för en så sällsynt före detta hyrfilm. Men när det gäller auktioner vet man ju aldrig var det landar, om några trissar upp priserna...
Månen tur och retur landade på 520 kr. Jag tyckte det var kul att följa auktionen. Jag tror att det fanns "köp direkt" när jag köpte mitt exemplar för 500 kr på Tradera, men i och med titeln (eller beskrivningen) så fanns det ingen konkurrens.

Daniel Hofverberg

Citat från: Tintin skrivet 22 augusti 2025 kl. 15:12:02Månen tur och retur landade på 520 kr. Jag tyckte det var kul att följa auktionen. Jag tror att det fanns "köp direkt" när jag köpte mitt exemplar för 500 kr på Tradera, men i och med titeln (eller beskrivningen) så fanns det ingen konkurrens.
Precis det jag misstänkte att priset skulle trissas upp rejält... :(

Jag hade själv koll på auktionen ett tag, men när den kom upp i 430 kr blev det på tok för mycket för mig och jag gav upp. Sen blev det visst ännu mer sedan jag hade slutat följa den.
(Jag har själv bara en digital kopia av filmen, så jag hade inte haft något emot att få tag i filmen fysiskt om den hade stannat på en rimlig peng.)

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2025 kl. 15:16:55Precis det jag misstänkte att priset skulle trissas upp rejält... :(

Jag hade själv koll på auktionen ett tag, men när den kom upp i 430 kr blev det på tok för mycket för mig och jag gav upp. Sen blev det visst ännu mer sedan jag hade slutat följa den.
(Jag har själv bara en digital kopia av filmen, så jag hade inte haft något emot att få tag i filmen fysiskt om den hade stannat på en rimlig peng.)
Nu finns Månen tur och retur ute till försäljning igen. Annonsen går ut på Söndag, med risk för att det blir samma som sist (apropå priset).

https://www.tradera.com/item/302150/690143646/tintins-aventyr-manen-tur-och-retur-esselte-ex-rental-fd-hyrfilm

Även kollat upp de två första filmerna som Esselte Video gav ut. 

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=627.msg232534#msg232534

Daniel Hofverberg

Citat från: Tintin skrivet  1 september 2025 kl. 20:22:24Nu finns Månen tur och retur ute till försäljning igen. Annonsen går ut på Söndag, med risk för att det blir samma som sist (apropå priset).

https://www.tradera.com/item/302150/690143646/tintins-aventyr-manen-tur-och-retur-esselte-ex-rental-fd-hyrfilm
Tack för tipset, värt att hålla ögonen på i alla fall; även om risken väl är påtaglig att priset skenar iväg...

Ett riktigt fynd just nu är alla 9 VHS-volymer av Snobben från Din Video, med Gothenburg Sounds gamla dubbning; till ett utgångsbud på bara 49 kr:
https://www.tradera.com/item/302150/690216093/snobben-1-9-9-st-vhs-filmer-hyr

Jag tror att jag redan ska ha alla nio volymer, även om jag i och för sig inte har testat alla - den sista saknade (volym 2) fick jag tag i för bara någon månad sedan, efter 20 års intensivt letande (!) - men någon annan kanske är intresserad. :)

Men vissa volymer är minst sagt svårtillgängliga, så en sådan här auktion med alla 9 volymer lär kanske skena iväg till astronomiska summor...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 september 2025 kl. 00:23:37Tack för tipset, värt att hålla ögonen på i alla fall; även om risken väl är påtaglig att priset skenar iväg...

Ett riktigt fynd just nu är alla 9 VHS-volymer av Snobben från Din Video, med Gothenburg Sounds gamla dubbning; till ett utgångsbud på bara 49 kr:
https://www.tradera.com/item/302150/690216093/snobben-1-9-9-st-vhs-filmer-hyr

Jag tror att jag redan ska ha alla nio volymer, även om jag i och för sig inte har testat alla - den sista saknade (volym 2) fick jag tag i för bara någon månad sedan, efter 20 års intensivt letande (!) - men någon annan kanske är intresserad. :)

Men vissa volymer är minst sagt svårtillgängliga, så en sådan här auktion med alla 9 volymer lär kanske skena iväg till astronomiska summor...
Framtida projekt för archive.org, hoppas det kan laddas upp utan problem

gstone

gstone

Elios