Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: MOA skrivet 22 augusti 2025 kl. 23:34:25Lilla Tut var en båt, Staffan Hallerstam & Hasse medverkar. Minnet fastnar, såg det för 2 år sedan när jag var sjukskriven. Någon aning om vilket program jag skriver om?
Någon aning alls eller?

Erika

Citat från: gstone skrivet 22 augusti 2025 kl. 20:33:33tack

du är jätte hjälpsam, jag är glad at vi gar dig :)
Varsågod. :) 

Citat från: MOA skrivet 23 augusti 2025 kl. 23:30:45Någon aning alls eller?
Kan det vara någon filmatisering av Lilla Tråget? Tror originaltiteln är Little Toot.

MOA

Citat från: Erika skrivet 24 augusti 2025 kl. 16:16:18Varsågod. :)
Kan det vara någon filmatisering av Lilla Tråget? Tror originaltiteln är Little Toot.
Känner ni igen eller sett det? Tror att det låg uppe på nostalgiplagierarens kanal & den är ju förstås borttagen

MOA

Citat från: MOA skrivet 24 augusti 2025 kl. 23:31:32Känner ni igen eller sett det? Tror att det låg uppe på nostalgiplagierarens kanal & den är ju förstås borttagen
Hittade filmen men stod ingenting om röster, idioten verkar ha startat ett konto på Vimeo

gstone

Jag önskar credits till serien Iron Man och hans otroliga vänner som nyligen kom till Disney Plus
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 22 augusti 2025 kl. 20:09:23Såg nu att Folkets Bio listar medverkande (oklart i dagsläget om det är alla) i den svenska dubben:

Adam "Admira" Risberg
Liv Mjönes
Maja Söderström
Jonathan Kvapil
Ruben Adolfsson
Vendela Nelson
Irene Lindh
Marga Pettersson
Andreas Rothlin Svensson
David Krafft
Nik Märak
Birk Larsson
Astrid Assefa
Bengt Järnblad
Stort tack för du förklarade hur det ligger till, helt klart förvirrande. Dock trist att dubbningscredits saknades...
Jag kan tillägga att enligt inlägg på LinkedIn, så är Nord dubbad av TransPerfect Media. :)

Lite otippat - Folkets Bio har väl inte anlitat dem förut...? Nog för att TransPerfect inte har funnits länge, men ändock...

gstone

Jag önskar credits till Gullivers Resa Till Jättarnas Land 

gstone

Jag önskar credits till Teddybjörnarnas jul ovh inusuk isbjörnen ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 augusti 2025 kl. 00:08:01Jag önskar credits till Gullivers Resa Till Jättarnas Land
Jag har VHS-filmen på svenska, men mitt omslag ser inte ut så där, så jag vet inte om det finns mer än en dubbning...? På mitt ex vill jag i alla fall minnas att det inte står utsatt dubbcredits, så då är det förmodligen röstidentifiering som gäller; möjligtvis i kombination med att man kanske kan få tag i någon av skådespelarna för att kanske få veta regissör och/eller dubbningsstudio.

Jag ska dubbelkolla VHS-filmen, dock. :)

gstone

Jag undrar vilka rösterna i dessa två filmer ?

gstone

gstone

vilka spelar dom tre läkarna i början vid 1:05 i Puff Den Magiska Draken ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2025 kl. 21:32:29Hur går det med credits till Det svänger om Noas Ark ?
Nu har jag äntligen fått svar från Njutafilms angående Det svänger om Noas ark. De skriver att de inte har kompletta uppgifter, men ska prata med Hans-Henrik Engström om saken och återkomma. Det innebär alltså på ren svenska att dubben, precis som jag trodde, är gjord av Nordic United. :)

Förhoppningsvis får jag besked under morgondagen, så att jag kan publicera creditlista innan veckans slut... Jag skulle säkert kunna kontakta Nordic United själv, men Njutafilms får säkert snabbare svar i egenskap av distributör; då ju dubbningsstudior enligt kollektivavtalet har skyldighet att lämna ut kompletta dubbcredits till sina kunder (som de inte har till oss vanligt folk).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2025 kl. 00:09:47Nu har jag äntligen fått svar från Njutafilms angående Det svänger om Noas ark. De skriver att de inte har kompletta uppgifter, men ska prata med Hans-Henrik Engström om saken och återkomma. Det innebär alltså på ren svenska att dubben, precis som jag trodde, är gjord av Nordic United. :)

Förhoppningsvis får jag besked under morgondagen, så att jag kan publicera creditlista innan veckans slut... Jag skulle säkert kunna kontakta Nordic United själv, men Njutafilms får säkert snabbare svar i egenskap av distributör; då ju dubbningsstudior enligt kollektivavtalet har skyldighet att lämna ut kompletta dubbcredits till sina kunder (som de inte har till oss vanligt folk).
hur går det ?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2025 kl. 00:09:47Nu har jag äntligen fått svar från Njutafilms angående Det svänger om Noas ark. De skriver att de inte har kompletta uppgifter, men ska prata med Hans-Henrik Engström om saken och återkomma. Det innebär alltså på ren svenska att dubben, precis som jag trodde, är gjord av Nordic United. :)

hur gr det med saken ?