Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

SVT-rariteter

Startat av Monsieur Hulot, 28 juni 2025 kl. 19:47:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

@MOA det var så sant. Har du tittat på de senaste länkade klippen med TV-hallåorna som påannonserar Farbrorn som inte vill va stor? Om inte tycker jag du ska vänta med den sista tills du (kanske) gör en reaktionsvideo på avsnitt 2 av serien, det blir ju då som att se serien som när den gick på TV 1979 :)

Ett litet förslag, du ska inte göra reaktionsvideor på TV-hallåor också? Utan att avslöja för mycket kan jag säga att dessa är något helt annat än de som dök upp på senare år ;D

MOA

Nu vet jag egentligen inte vad jag snackar om men räknas Jul Igen Hos Julofsson som en raritet? Om inte ber jag om ursäkt för min okunskap

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 14:01:52Nu vet jag egentligen inte vad jag snackar om men räknas Jul Igen Hos Julofsson som en raritet? Om inte ber jag om ursäkt för min okunskap
Det räknas absolut som en raritet! Finns såvitt jag vet inte utgiven på hemvideo och ligger inte på "playen", så det är helt rätt! :)

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 14:01:52Nu vet jag egentligen inte vad jag snackar om men räknas Jul Igen Hos Julofsson som en raritet? Om inte ber jag om ursäkt för min okunskap
Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 14:23:40Det räknas absolut som en raritet! Finns såvitt jag vet inte utgiven på hemvideo och ligger inte på "playen", så det är helt rätt! :)
Absolut. Alla avsnitt av Jul igen hos Julofsson vill jag minnas att jag fick av min kontakt ett tag innan han gick bort. Jag ska se om jag har kvar den serien på hårddisken, eller om den är utbränd; eller i värsta fall finns på den havererade hårddisken. Har vi tur finns den lättillgänglig på någon av mina hårddiskar. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 14:52:03Absolut. Alla avsnitt av Jul igen hos Julofsson vill jag minnas att jag fick av min kontakt ett tag innan han gick bort. Jag ska se om jag har kvar den serien på hårddisken, eller om den är utbränd; eller i värsta fall finns på den havererade hårddisken. Har vi tur finns den lättillgänglig på någon av mina hårddiskar. :)
Ett annat program för archive.org, vilken tur att jag gissade rätt!

Monsieur Hulot

@Daniel Hofverberg kanske jag har frågat, men är du säker på att du inte fått Farbrorn som inte vill va stor i oklippt format av din kontakt?

I och med att (nästan) alla avsnitt av 1978 års version av Fem myror presenteras och avslutas av kända TV-hallåor som Henrik S. Järrel och Ing-Marie Montero kanske alla avsnitt av "Farbrorn" också gör det :) 

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 20:14:56@Daniel Hofverberg kanske jag har frågat, men är du säker på att du inte fått Farbrorn som inte vill va stor i oklippt format av din kontakt?

I och med att (nästan) alla avsnitt av 1978 års version av Fem myror presenteras och avslutas av kända TV-hallåor som Henrik S. Järrel och Ing-Marie Montero kanske alla avsnitt av "Farbrorn" också gör det :)
Jag tror inte det, men helt säker är jag inte - jag har gått igenom all vår korrespondens via Messenger och e-post, och hittar inga referenser till Farbrorn som inte vill va stor. Men vi brukade också ofta prata länge i telefon (jag har aldrig träffat honom fysiskt), och jag har förstås inget sätt att kunna se vad vi nämnt under telefonsamtal...

Ibland minns jag att han brukade referera till en massa olika SVT-program i telefon, och var det inget särskilt jag reagerade på är det kanske inte säkert att jag frågade honom uttryckligen om den serien - på den tiden visste jag ännu inte om att DVD-utgåvan var ihopklippt och inte i ursprungsformat, så det finns en viss risk att han erbjöd sig att skicka serien men att jag tackade nej med vissheten att den redan finns på DVD... :(

Jag hittar inget på hårddiskarna av den serien i alla fall, vilket bör innebära en av tre möjliga alternativ:
1. Jag har aldrig fått serien.
2. Jag har fått serien, men den är utbränd på DVD-skivor på grund av brist på hårddiskutrymme (då, inte nu).
3. Jag har fått serien, men den finns på hårddisken som inte vill starta. I så fall vet jag inte om den hårddisken går att få liv i eller inte.