Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Själen (2020)

Startat av Disneyfantasten, 21 juni 2019 kl. 16:27:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

jag hörde det i trailen om att berättarrösten lät precis som ludde.

Simon Axelsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 17 november 2020 kl. 16:48:13
jag hörde det i trailen om att berättarrösten lät precis som ludde.

Ludde?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Disneyfantasten

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 november 2020 kl. 22:15:12
Ur "Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr"!  :)

Jaha, ja. Isåfall, visst kan det vara han som hörs som Joe i trailern till Själen, men det är ju inte han som gör rösten i filmen.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 november 2020 kl. 12:31:44
Det tycker jag är synd, då jag verkligen hade velat höra Clara Henry i fler storfilmer från Disney, hon dubbar för sällan, det är märkligt och oväntat att hon enbart skulle dubba trailers då hon ju som bekant är en storkändis... (Sanna Nielsen dubbat också för sällan enligt mig, likaså flera SVT/Bolibompa-personaler som Sara Edwardsson, Yakho Kamwendon Jonas Leksell,, Doreen Månsson, Nina Hjelmqvist, Eva Funck, Anders Johansson, Angelika Prick, Katrin Sundberg, Marianne Mörck, Jill Johnson, m.fl. sen finns det också flera som jag tycker borde få chansen att dubba, som Ylva Hällen, Johan Anderblad, Sofia Rågenklint, Anna Bergendahl, Ida On, Alex & Carro Hermansson, Markus Granseth, Isabelle McAllister, Kitty Jutbring, Amelie Nörgaard, Agnes Hammar, Mattias Malmgren, Farah Abadi, Magnus Schmitz, Bahare Razekh Ahmadi, Kurt Löf, Isabell Skarby Hay, Amanda Planck Sturegård, Shima Niavarani, Klara Hammaström, Johanna "Dotter" Jansson, Mia Barlöv, m.fl.) Samtliga personer som nämnts i detta stycke tycker jag borde få chansen att medverka i en storproduktion från Disney!

Dock intressant att se John Lundvik i sin andra dubbningsroll (hans första var Simba i Lejonkungen 2019), samt att se en tredje dubbning av Linus Eklund Adolphson (hans första var Mary Poppins Kommer Tillbaka 2018 där han spelar en hittills oidentifierad roll, medan han i Lejonkungen 2019 spelar Pumbaa), Maria Möller (som tidigare spelat Stella i Hitta Nemo + Hitta Doris, Mamá Imelda i Coco och Chloe i Husdjurens Hemliga Liv samt oidentifierade karaktärer i Stitch Experiment 626 och Musses Jul i Ankeborg), Mia Benson (som tidigare spelat diverse kvinnoroller i Asterix och Britterna, Abeulitas Mamma i Coco och Ellen i Mary Poppins Kommer Tillbaka)

Emma Molin lät bekant även om jag inte har lika mycket erfarenhet av henne som person, när jag söker upp henne på Svenska röster & credits så ser jag att hon dubbar Yis Mamma i Förfärliga Snömannen (som jag inte sett ännu men som ser mycket bra ut)

Hanna Dorsin lät också bekant även om jag liksom ovannämnda person inte har mycket erfarenhet av henne som person, när jag söker upp henne på Svenska röster & credits så ser jag att hon medverkat i ett antal dubbningar, däribland ovannämnda Förfärliga Snömannen, där hon dubbar Dr Zara!

John Alexander Eriksson lät bekant för mig, även om jag inte kunde sätta fingret på det, men intressant att läsa om honom iallafall...

George Scott har jag aldrig hört talas om förut, det står där att han är boxare...

Trevligt att Adam Fietz också är med han är oftast bra...

Dessutom kommer jag på något sett att se filmen hur det än går, kanske att jag fixar streamingstjänsten till efter nyår...

Sara Edwardsson var med i Minioner:
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 november 2020 kl. 17:14:44
Sara Edwardsson var med i Minioner:

Jo, jag vet det, men det var bara en dubbning...

gstone

Det tycker jag är synd, då jag verkligen hade velat höra Clara Henry i fler storfilmer från Disney, hon dubbar för sällan, det är märkligt och oväntat att hon enbart skulle dubba trailers då hon ju som bekant är en storkändis... (Sanna Nielsen dubbat också för sällan enligt mig, likaså flera SVT/Bolibompa-personaler som Sara Edwardsson, Jonas Leksell, Yankho Kamwendo, Doreen Månsson, Nina Hjelmqvist, Eva Funck, Anders Johansson, Angelika Prick, Katrin Sundberg, Marianne Mörck, Jill Johnson, m.fl. sen finns det också flera som jag tycker borde få chansen att dubba, som Ylva Hällen, Johan Anderblad, Sofia Rågenklint, Anna Bergendahl, Ida On, Alex & Carro Hermansson, Markus Granseth, Isabelle McAllister, Kitty Jutbring, Amelie Nörgaard, Agnes Hammar, Mattias Malmgren, Farah Abadi, Magnus Schmitz, Bahare Razekh Ahmadi, Kurt Löf, Isabell Skarby Hay, Amanda Planck Sturegård, Shima Niavarani, Klara Hammaström, Johanna "Dotter" Jansson, Mia Barlöv, m.fl.) Samtliga personer som nämnts i detta stycke tycker jag borde få chansen att medverka i en storproduktion från Disney!

Har  Jonas Leksell, Yankho Kamwendo och Doreen Månsson dubbat något ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 november 2020 kl. 17:20:50
Har  Jonas Leksell, Yankho Kamwendo och Doreen Månsson dubbat något ?

Yankho och Doreen har bägge dubbat Ice Age 2 Jorden Skakar Loss, tyvärr vet jag ännu inte vilka de spelar där...

Jag har för mig att någon nämnt att Jonas Leksell medverkat i en dubbning, minns dock inte vilken...

gstone

Det tycker jag är synd, då jag verkligen hade velat höra Clara Henry i fler storfilmer från Disney, hon dubbar för sällan, det är märkligt och oväntat att hon enbart skulle dubba trailers då hon ju som bekant är en storkändis... (Sanna Nielsen dubbat också för sällan enligt mig, likaså flera SVT/Bolibompa-personaler som Sara Edwardsson, Jonas Leksell, Yankho Kamwendo, Doreen Månsson, Nina Hjelmqvist, Eva Funck, Anders Johansson, Angelika Prick, Katrin Sundberg, Marianne Mörck, Jill Johnson, m.fl. sen finns det också flera som jag tycker borde få chansen att dubba, so

Shima Niavarani var med i Trolls 2

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 november 2020 kl. 17:28:45
Shima Niavarani var med i Trolls 2

Det glömde jag fullständigt! Den filmen är ju ny, dessutom är det bara en film...

Oskar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 november 2020 kl. 17:27:01
Yankho och Doreen har bägge dubbat Ice Age 2 Jorden Skakar Loss, tyvärr vet jag ännu inte vilka de spelar där...

Jag har för mig att någon nämnt att Jonas Leksell medverkat i en dubbning, minns dock inte vilken...
Jonas Leksell medverkar i Da Möb som KG.

gstone

Det tycker jag är synd, då jag verkligen hade velat höra Clara Henry i fler storfilmer från Disney, hon dubbar för sällan, det är märkligt och oväntat att hon enbart skulle dubba trailers då hon ju som bekant är en storkändis... (Sanna Nielsen dubbat också för sällan enligt mig, likaså flera SVT/Bolibompa-personaler som Sara Edwardsson, Jonas Leksell, Yankho Kamwendo, Doreen Månsson, Nina Hjelmqvist, Eva Funck, Anders Johansson, Angelika Prick, Katrin Sundberg, Marianne Mörck, Jill Johnson, m.fl. sen finns det också flera som jag tycker borde få chansen att dubba, som Ylva Hällen, Johan Anderblad, Sofia Rågenklint, Anna Bergendahl, Ida On, Alex & Carro Hermansson, Markus Granseth, Isabelle McAllister, Kitty Jutbring, Amelie Nörgaard, Agnes Hammar, Mattias Malmgren, Farah Abadi, Magnus Schmitz, Bahare Razekh Ahmadi, Kurt Löf, Isabell Skarby Hay, Amanda Planck Sturegård, Shima Niavarani, Klara Hammaström, Johanna "Dotter" Jansson, Mia Barlöv, m.fl.) Samtliga personer som nämnts i detta stycke tycker jag borde få chansen att medverka i en storproduktion från Disney!rck

Mörck dubbade en massa filmer av Toshiyuki Hiruma med Dan Bratt och Helen Sjöholm.

Disneyfantasten

Citat från: Oskar skrivet 26 november 2020 kl. 17:34:19
Jonas Leksell medverkar i Da Möb som KG.

Okej, den har jag sett, såg den när jag var mindre, kände igen bilderna när jag sökte upp den, gick väl på programmet Allram Eest? Som jag förstått är serien dock svenskproducerad...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 november 2020 kl. 17:36:57
Mörck dubbade en massa filmer av Toshiyuki Hiruma med Dan Bratt och Helen Sjöholm.

Jag har aldrig hört talas om Tosgiyuki Hiruma, men Dan Bratt och Helen Sjöholm känner jag väl till! Dan har varit flitigt aktiv i Sun Studios dubbningar och Helen har även hon dubbat en del för Sun Studio!

Dessutom har jag läst att Marianne Mörck medverkat i Djungeldjuret Hugo TV-serien, där rösterna dock bara stör utsatta i grupp och därför vet jag ännu inte vem/vilka hon spelar där...