Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 oktober 2024 kl. 21:11:35Hoppas hoppas vi kan lista ut vilka som spelar grizzlybjörnen, den neurotiska bävern och pilgrimsfalken  på svenska på något sätt :)

Två av dom står bara med bland övriga röster och den tredje har bytt namn på svenska, men vi kankse kan lösa gåtan på något sätt
Det verkar tyvärr dröja med dubbcredits till Den vilda roboten - min kontaktperson på UIP är tydligen på konferens den här veckan... :(

Oskar

Citat från: gstone skrivet 21 oktober 2024 kl. 18:49:58Hoppas vi för veta vilka som spelar En grizzlybjörn, den neurotiska bävern och pilgrimsfalken  på svenska på något sätt :)
här är 
  • Svenska röster: / 
  • ROZ, Mary Ndiaye / 
  • FINK, Vilhelm Blomgren / 
  • LJUSNÄBB, Adrian Macéus / 
  • LILLA LJUSNÄBB, Jack Ekman Regenholz / 
  • LÅNGHALS, Claes Ljungmark / 
  • SKÄRSVANS, Lia Boysen / 
  • STORTAND, Johan Glans / 
  • VONTRA, Lisette T. Pagler/ m.m

gstone

Citat från: Oskar skrivet 22 oktober 2024 kl. 03:06:44här är
  • Svenska röster: /
  • ROZ, Mary Ndiaye /
  • FINK, Vilhelm Blomgren /
  • LJUSNÄBB, Adrian Macéus /
  • LILLA LJUSNÄBB, Jack Ekman Regenholz /
  • LÅNGHALS, Claes Ljungmark /
  • SKÄRSVANS, Lia Boysen /
  • STORTAND, Johan Glans /
  • VONTRA, Lisette T. Pagler/ m.m
Samma lista som jag fick 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2024 kl. 06:44:07Samma lista som jag fick
Johan Glans är komiker och skådespelare känd från kvarteret skatan och stårupp komik med turné och stårupp klubbar runt om världen.

A

TonyTonka

Tillägg till Jetsons (Media Dubb):

Orbitty - Annelie Berg
Herr Kosmér - Per Sandborgh (Hasse Jonsson i vissa avsnitt)
Fru Spacell - Annelie Berg
Arthur Spacell - Johan Hedenberg
Henry Orbit - Hasse Jonsson
RUDI - Per Sandborgh
DIDI - Annelie Berg

Tillägg till Jetsons (Sun Studio):

Herr Kugghjul - Thomas Engelbrektson
RUDI - Håkan Mohede
Fru Spacell - Anja Schmidt
Henry Orbit - Håkan Mohede
Farfar Jetson - Thomas Engelbrektson
Orbitty - Håkan Mohede

Herr Kugghjul heter Herr Kosmér i Media Dubbs version.

Tyvärr var inte DIDI eller Arthur Spacell med i något av Sun Studio-avsnitten så vitt jag kunde se, men det är möjligt att jag missat dem då jag mestadels skummat igenom avsnitten på jakt efter figurerna.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet 22 oktober 2024 kl. 20:04:15Tillägg till Jetsons (Media Dubb):

Orbitty - Annelie Berg
RUDI - Per Sandborgh
DIDI - Annelie Berg

RUDI - Håkan Mohede
Orbitty - Håkan Mohede

Tyvärr var inte DIDI eller Arthur Spacell med i något av Sun Studio-avsnitten så vitt jag kunde se, men det är möjligt att jag missat dem då jag mestadels skummat igenom avsnitten på jakt efter figurerna.
Vill också rätta en grej på creditslistan, det står att Lena Ericsson och Håkan Mohede sjunger i introt, det ska i själva verket vara Helen Sjöholm och Håkan Mohede.

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 22 oktober 2024 kl. 20:28:35Vill också rätta en grej på creditslistan, det står att Lena Ericsson och Håkan Mohede sjunger i introt, det ska i själva verket vara Helen Sjöholm och Håkan Mohede.
Det skulle kanske kunna vara så att både Lena och Helen sjunger men personligen hör jag bara en kvinnlig röst och sjunga vet jag inte om man kan kalla det det är mycket mer pratsång än i Media Dubbs version...

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 oktober 2024 kl. 20:32:57Det skulle kanske kunna vara så att både Lena och Helen sjunger men personligen hör jag bara en kvinnlig röst och sjunga vet jag inte om man kan kalla det det är mycket mer pratsång än i Media Dubbs version...
Jag kan i alla fall höra Håkan i bakgrunden, och det låter som att han mer pratsjunger, medan Helen sjunger.

https://www.youtube.com/watch?v=6_Zib_Dm0lo

Förresten, varför musikbakgrunden annourlunda i Sun Studios ledmotiv, jämfört med originalet?

https://www.youtube.com/watch?v=bCazAAv2TN8

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 22 oktober 2024 kl. 20:04:15Tillägg till Jetsons (Media Dubb):

Orbitty - Annelie Berg
RUDI - Per Sandborgh
DIDI - Annelie Berg

RUDI - Håkan Mohede
Orbitty - Håkan Mohede

Om Di-Di varit med i Sun Studio-avsnitten  skulle hon nog spelats av samma person som spelade henne i Jetsons möter familjen Flinta.

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 22 oktober 2024 kl. 20:38:32Jag kan i alla fall höra Håkan i bakgrunden, och det låter som att han mer pratsjunger, medan Helen sjunger.

https://www.youtube.com/watch?v=6_Zib_Dm0lo

Förresten, varför musikbakgrunden annourlunda i Sun Studios ledmotiv, jämfört med originalet?

https://www.youtube.com/watch?v=bCazAAv2TN8
Det beror på att man tog upp serien igen på 80-talet så att det förekommer små skillnader i till exempel musiken men också i själva bilderna i introt...

Erika

Citat från: TonyTonka skrivet 22 oktober 2024 kl. 20:28:35Vill också rätta en grej på creditslistan, det står att Lena Ericsson och Håkan Mohede sjunger i introt, det ska i själva verket vara Helen Sjöholm och Håkan Mohede.
Nu när jag lyssnar igen, så hörs det att det är Helen Sjöholm och Håkan Mohede, det har du rätt i.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2024 kl. 20:40:11Om Di-Di varit med i Sun Studio-avsnitten  skulle hon nog spelats av samma person som spelade henne i Jetsons möter familjen Flinta.
Inte nödvändigtvis, Judy, Herr Spacell, Astro, Cogswell och Henry Orbit har ju andra röster än i serien.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 22 oktober 2024 kl. 22:19:13Inte nödvändigtvis, Judy, Herr Spacell, Astro, Cogswell och Henry Orbit har ju andra röster än i serien.
jag visste inte det föruyokm judy ;D