Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 27 mars 2025 kl. 19:38:59Tyvärr så saknas det fortfarande namnen på en drös med röstskådespelare som är med i serien här och där.
Plus att vi heller inte vet något om regissör och översättare. Att dubben gjorts av Mediadubb International behöver man ju dock inte vara ett geni för att lista ut.

För originaldubben av X-Men på FilmNet är det väl dock vad jag vill minnas färre frågetecken vad gäller skådespelare, men jag tror inte vi vet något om regissör och översättare där heller. Den dubben är med all säkerhet gjord av Adaptor D&D i Köpenhamn.

DingoPictures2005

En annan uppdatering kan du lägga till Torsten Wahlund som Zeus i Herkules serien?
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/herkules-serie/

Han står med i tv creditlistan, fanns ett avsnitt ute på Dailymotion för något år sedan där jag såg detta.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 mars 2025 kl. 07:58:54En annan uppdatering kan du lägga till Torsten Wahlund som Zeus i Herkules serien?
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/herkules-serie/

Han står med i tv creditlistan, fanns ett avsnitt ute på Dailymotion för något år sedan där jag såg detta.
Överlag skulle den rollistan definitivt behöva uppdateras, vet att @Oscar Isaksson  bidrog med en kompletterad rollista i ett inlägg, ska se om jag kan hitta den.

Förövrigt medverkar även Louise Raeder i serien, så jag skulle bli förvånad om hon inte åter gjorde Hera i denna.

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2025 kl. 09:18:04Överlag skulle den rollistan definitivt behöva uppdateras, vet att @Oscar Isaksson  bidrog med en kompletterad rollista i ett inlägg, ska se om jag kan hitta den.

Förövrigt medverkar även Louise Raeder i serien, så jag skulle bli förvånad om hon inte åter gjorde Hera i denna.
Jag minns tydligt att Louise Raeder gjorde Hera i serien.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2025 kl. 09:18:04Överlag skulle den rollistan definitivt behöva uppdateras, vet att @Oscar Isaksson  bidrog med en kompletterad rollista i ett inlägg, ska se om jag kan hitta den.

Hittade den nu;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=496.msg176387#msg176387

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2025 kl. 09:50:35Hittade den nu;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=496.msg176387#msg176387
Finns som sagt flera roller som saknas. Där skulle man behöva kolla igenom avsnitt som sänts på Disney Channel, förhoppningsvis var det utskrivet i slutet av avsnitten särskilda credits för det specifika avsnittet.

Har gjort så med Legenden om Tarzan, där jag har en halvklar kompletterande creditlista.

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 28 mars 2025 kl. 10:22:59Finns som sagt flera roller som saknas. Där skulle man behöva kolla igenom avsnitt som sänts på Disney Channel, förhoppningsvis var det utskrivet i slutet av avsnitten särskilda credits för det specifika avsnittet.

Har gjort så med Legenden om Tarzan, där jag har en halvklar kompletterande creditlista.
Jag har sammanställt de flesta avsnitts röster av Legenden om Tarzan, iallafall de som finns tillgängliga på YouTube, några fattas fortfarande, men här är iallafall vad jag skrivit av från vad som stod efter varje avsnitt;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=811.msg127756#msg127756

Förutom detta, så håller jag även på med avsnitts-listor och rollistor till olika TV-serier just nu och skulle faktiskt behöva lite hjälp med det;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=17488.0

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=17492.0

Just nu håller jag på att skriva avsnitts-listan till Darkwing Duck och den operationen är den svåraste hittills med alla omdubbningar och tilläggsdubbningar av diverse avsnitt, men jag har kommit en ganska bra bit och närmar mig halvvägs av avsnitts-listan.

gstone

Tack så mycket för all credits du la upp idag Daniel Hofverberg 🙏🙏

Du är fantastisk  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 april 2025 kl. 11:37:04Tack så mycket för all credits du la upp idag Daniel Hofverberg 🙏🙏

Du är fantastisk  ;D
Ja, visst är jag...? Det tycker jag med... ;)

Skämt åsido, riktigt så egenkär är jag inte...

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 april 2025 kl. 11:40:01Ja, visst är jag...? Det tycker jag med... ;)

Skämt åsido, riktigt så egenkär är jag inte...
Det kan du gott få vara.  8)

Det jag funderar på är att en del credits glöms bort i högen av inlägg och nya tillskott. Det är t.o.m. så jag glömmer bort vad som är slutligt publicerat på hemsidan och inte. tex så har jag hänvisat med hela handen till att credits för Snövit - Äventyret Fortsätter och Pinocchio och nattens furste ligger på hemsidan. :o

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 11 april 2025 kl. 11:53:53Det jag funderar på är att en del credits glöms bort i högen av inlägg och nya tillskott. Det är t.o.m. så jag glömmer bort vad som är slutligt publicerat på hemsidan och inte. tex så har jag hänvisat med hela handen till att credits för Snövit - Äventyret Fortsätter och Pinocchio och nattens furste ligger på hemsidan. :o
Jag har tänkt precis samma tanke, och är också lite orolig att en del har glömts bort och försvunnit i mängden...

Jag trodde faktiskt också att Snövit - Äventyret fortsätter och Pinocchio - Äventyret fortsätter/Pinocchio och nattens furste låg ute på sajten sedan länge, men jag ser nu att jag tydligen var bortrest när jag fick uppgifterna av Håkan Mohede - så det kanske blev avglömt i samband med det... Jag får skriva av det och lägga upp snarast.

På tal om det, hur förhåller det sig egentligen med de båda titlarna för den sistnämnda filmen? Hette filmen Pinocchio - Äventyret fortsätter eller Pinocchio och nattens furste vid den första utgivningen i Sverige, och när har den andra titeln använts...? Finns det VHS-utgåvor båda titlarna, eller vari ligger egentligen logiken...?

DingoPictures2005

Kan du också lägga till Nils Eklund på Den Otroliga Vandringen 2 listan?
@Oscar Isaksson har bekräftat att mannen med puddeln som har typ 2 repliker är Nils.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 april 2025 kl. 14:43:53Jag har tänkt precis samma tanke, och är också lite orolig att en del har glömts bort och försvunnit i mängden...

Jag trodde faktiskt också att Snövit - Äventyret fortsätter och Pinocchio - Äventyret fortsätter/Pinocchio och nattens furste låg ute på sajten sedan länge, men jag ser nu att jag tydligen var bortrest när jag fick uppgifterna av Håkan Mohede - så det kanske blev avglömt i samband med det... Jag får skriva av det och lägga upp snarast.

På tal om det, hur förhåller det sig egentligen med de båda titlarna för den sistnämnda filmen? Hette filmen Pinocchio - Äventyret fortsätter eller Pinocchio och nattens furste vid den första utgivningen i Sverige, och när har den andra titeln använts...? Finns det VHS-utgåvor båda titlarna, eller vari ligger egentligen logiken...?
Hur kan vi underlätta det. Är det typ en checklista?

Speakern (Helen Sjöholm) säger: "Pinocchio och nattens furste". Medan omslagstiteln på VHS är: Pinocchio - Äventyret fortsätter.

EDIT: Passade på att lyssna in mig på hela filmen igen, på några sällen uppfattar jag Anja Schmidt som walla.

BPS

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/phineas-och-ferb/

Ett litet tillägg, Disa Lindgren Hamne spelar Isabella i säsong 3.